Vinn slimmad takarmatur i borstad mässing

Modern takarmatur i borstad mässing med fem tända glödlampor, över ett svart bord och en gul stol.


Markslöjd har uppdaterat sitt utbud av lampor och en nykomling är den minimalistiska takarmaturen Couture. Couture blir med sin borstade mässing och nedtonade svärta ett häftigt tillskott i hemmet. Den har dessutom hela fem ljuskällor vilket passar bra nu när höstmörkret kommer.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: När startades Markslöjd?


1. 1958
X. 1963
2. 1975

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Markslöjd. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Mitt svar:
Markslöjd har funnits sedan 1963,
och har med fina produkter säkert fått många att le.
Min motivering:
Markslöjds underbara takarmatur,
skulle ge mitt kontor en underbar struktur.
 
Svar: 1963

Vi är nyinflyttade och har precis renoverat färdigt här hemma. Ovanför vårt matsalsbord lider vi av avsaknaden av taklampa. Visst, levande ljus är mysigt men kanske inte så praktiskt varje gång vår 2 & 4-åring vill sitta och pyssla vi det "stora bordet".

Denna fyller ingen funktion som den är, den måste matas med ampere.
Du måste montera något med lämplig watt, annars händer inte ett skvatt.
 
X. 1963

Jag har lagt ner tokmycket jobb på att renovera ett mycket litet rum. Det är bara på 3kvm och är väl egentligen en garderob. Men jag har hela tiden haft en vision om det färdiga resultatet och nu är jag så lång kommen att det är dags att börja inreda. Eftersom rummet är så litet betyder det desto mer hur jag inreder det, och den fina minimalistiska lampan hade passat rummet perfekt. Där i dess sken ska jag njuta av havsutsikten genom det restaurerade fönstret.
 
Svar:1963. Med tanke på hur den svenska sommaren lyst med sin frånvaro även i norrlands djupa skogar, där jag bor. Så skulle denna lampa kunna göra en mörk och mulen dag till något mycket vackert
 
1963
För att det ser ut som att denna lampa hade gjort underverk med vårt allrum. Kan tändas utan att väcka resten av familjen när jag går till jobbet under den mörka årstiden!
 
Svar: År 1963.
Motivering: Taklampan Couture skulle både bokstavligt och bildligt lysa upp mitt höstmörker här hemma :)
 
A
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn slimmad takarmatur i borstad mässing

[bild]

Markslöjd har uppdaterat sitt utbud av lampor och en nykomling är den minimalistiska takarmaturen Couture. Couture blir med sin borstade mässing och nedtonade svärta ett häftigt tillskott i hemmet. Den har dessutom hela fem ljuskällor vilket passar bra nu när höstmörkret kommer.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: När startades Markslöjd?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1958
X. 1963
2. 1975

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Markslöjd. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.

Svar:1963

Skulle passa perfekt ovanför bänken i köket där sambon letar för fullt efter en lampa i mässing då hon är helt insnöad i denna metall.
Hon skulle bli grymt glad.
 
W
Svar: X - 1963, vore trevligt med något lite dyrare och finare än de billiga IKEA armaturerna man har sitter i vartenda rum nu.
 
Svar 1963

I kampen om inredningsdetaljer förlorar jag allt som oftast mot min bättre hälft. Låt mig vinna denna :)
 
Svar: 1963

Den skulle passa perfekt över vår köksö/bardisk. Uttaget sitter redan där så bara att hänga upp. Skulle bli pricken över i i vårt kök!
 
Svaret är 1963. Jag skulle gärna lysa upp tillvaron med denna lampa, jag tror att den lyser upp hemmet även som släckt eftersom den är rätt snygg.
 
Året är 1900sextiotre---om mera ljus en pensionär får be.
070-6636407
 
Markslöjd har flera attraktiva produkter och denna armatur ser elegant ut, men jag ifrågasätter nyttan med en takarmatur med denna utformning, så denna gången avstår jag från att tävla – men lämnar några synpunkter.

Man måste skilja på armaturer för stämningsljus och prydnad och dem som är avsedda att belysa och ge ett verkligt ljustillskott. Takarmaturer är oftast avsedda att belysa, i synnerhet de som ska hänga över ett bord. De får alltså inte blända, vilket denna torde göra om den ska ge någon belysning att tala om "… vilket passar bra nu när höstmörkret kommer".

LED:ar finns ju nu med grova filament, vilket ger möjligheter till mysiga ljuspunkter i annars skumma vrår. Lampgloberna, som blivit en egen trend, kan vara stora och konstfärdigt utformade och dekorativa till den grad att armaturen blir oväsentlig. Med sitt svaga ljus bländar de inte, men bidrar just inte heller till belysningen av rummet.
 
Svar X

Den lampan va grymt snygg, hade passat bra i blivande kontor/sovrummet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.