Lizzardo
harry73 harry73 skrev:
Handlade din fråga nu om högtalare eller gardaroben eller båda?
Det råkade utveckla sig till båda + lite annat från andra forumsanvändare.
Är det något otydligt?
 
Demmpa Demmpa skrev:
@Isakare om du läser den pdf jag länkade till i inlägg 5, så står det klart och tydligt att en parabol är ett byggnadstillbehör som ska följa med huset, om inget annat har överenskommits.
Som sagt så har det varit i många år.
Jo, jag vet. Men det borde tas bort, taktiken tillhör dom sagt mitt abonnemang, och under bindningstiden tillhör den Canal Digital, även om den skruvats fast, en parabol går ju inte att ja lös i huset.
I vårt fall kunde nya ägarna inte använda den, huvudet funkade inte till deras mottagare, vi hade ett huvud med bara en utgång (2 signaler i samma kabel) deras äldre Viasat motagare klarade inte det.
Men det är väl ett övergående problem när alla snart har fiber.
 
Isakare Isakare skrev:
under bindningstiden tillhör den Canal Digital, även om den skruvats fast
Är du säker?
Vad jag minns får man en parabol "på köpet" när man tecknar ett abonnemang med Canal Digital eller Viasat. Så parabolen bör alltså vara din.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Är du säker?
Vad jag minns får man en parabol "på köpet" när man tecknar ett abonnemang med Canal Digital eller Viasat. Så parabolen bör alltså vara din.
Nej, jag är inte säker, men köpet är inte klart förens efter 2 år i detta fall, och det var vad man sa till mig på CCs kundtjänst.
Nu lämnar vi detta och återgår till högtalarna och garderoben.
Ursäkta TS att jag drog upp nått helt annat.
Enligt mig ska högtalare sitta i hålen, vilka högtalare är en annan sak.
 
De som fanns där vid visningen, om inte annat är överenskommet.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
nizzehult
Isakare Isakare skrev:
Enligt mig ska högtalare sitta i hålen, vilka högtalare är en annan sak.
Eller högtalargaller. Jag har varit med om att man kollat på bilar som sett ut att ha fina högtalare men bakom gallret är det tomt....Står det däremot explicit att "det sitter infällda högtalare i väggarna" - och såna exklusiva och ovanliga saker brukar säljare vara snabba att framhäva - så är det sen svårt att kontra med att det bara gällde gallret om dom är bortplockade...

Ang parabolen: ägs något av någon annan ska detta givetvis inte medfölja huset men man kan nog kräva att det finns omnämnt.

Lösa garderober som inte är inritade på planritningen bör man få ta med sig - men samma sak gäller här: berätta detta för mäklaren innan han gör prospektet.
 
  • Gilla
J-stedt
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Den är från Bosch, tror den heter MUM7000, tillverkas inte längre men det finns reservdelar och tillbehör att köpa.

Vitsen är att motordelen finns och att tillbehören är lätta och mindre skrymmande. Ungefär som när du har samma batteri som du använder till flera olika verktyg.

[bild] [bild] [bild] [bild]

O.T. Men på riktigt var det där den smartaste lösning jag någonsin sett tror jag. Att jag inte såg det innan vi gjorde om köket. Nu har jag ingen el till ön..... Men för framtiden, hur fixade ni till Det?
 
A
S Stefan1972 skrev:
Vad skulle TS tycka själv om denne tillträdde nåt nyinköpt och det gapade stora hål i tak och väggar efter nån tidigare ägares hifiintresse?
Det är upp till köparen att besikta lägenheten
 
Hemmakatten
L lkn02001 skrev:
O.T. Men på riktigt var det där den smartaste lösning jag någonsin sett tror jag. Att jag inte såg det innan vi gjorde om köket. Nu har jag ingen el till ön..... Men för framtiden, hur fixade ni till Det?
Förstår inte riktigt vad du frågar om, men om det är elen och vattnet du menar så las dessa rör under betongplattan innan gjutning.
 
Jag är väl inte alltid så förtjust i att diverse maskiner och elektronik ingår. Jag vill kunna välja själv.
Inbyggda högtalare är ljudmässigt bra ur vissa perspektiv, sämre ur andra. Om bafflarna lämnas kvar och deras utseende smälter in väl, kan kanske det accepteras, men givetvis ska det framgå om högtalarelementen är bortplockade.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle lämna kvar alla gränsfall för att slippa strul. Normalt kaffepengar i sammanhanget.
Fattar inte det resonemanget, X kr är alltid X kr, oavsett sammanhang
 
Om man har inbyggda högtalare i olika rum och någon slags multiroom/zon-förstärkare, kanske monterad i 19"Rack. Ska den också ingå om högtalarna lämnas? Hur är det när man börjat montera 19"switchar. Kanske med POEmatning till accesspunkter som monterats i tak runt huset. Antennkablar och förstärkare lämnas såklart men om man har system för tv över cat6/7? Mycket dyr elektronik om man behöver kitta upp sitt nästa boende. Hemautomationssystem?
Hur tilltalande är det med en lång lista på saker som inte ingår?
 
Det är helt klart mer tilltalande men en tydlig lista än att man ska gissa sig till vad säljaren tänker ta från huset.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Lizzardo Lizzardo skrev:
Om vi utvecklar frågan lite och säger att en garderob finns med på bilderna i det tryckta visningsbladet men är bortplockade på visningen.
Vad gäller där?
Jag skulle säga att det beror på vilken typ av garderob. Är det uppenbart en "möbel", då ingår den inte, är det mer "en rad stora skåp som täcker en hel vägg", då ingår den.
 
Det ser ut att vara ett fristående klädskåp på bilden, ingen fast garderob som man kan vänta sig ingår i ett köp. Jag hade inte förväntat mig att det skulle stå kvar vid tillträde, även om det var med på ett foto i prospektet. Inte identiskt, men ett snarlikt klädskåp från Ikea på bilden.
Sen hade jag som säljare inte haft en tanke på att släpa med mig något så klunsigt utan hört med en köpare om denne var intresserad av att överta skåpet, men det är ju en annan sak...

Fristående, vit klädskåp liknande Ikea-modell med spegeldörr, ej fast garderob.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.