Någon som har bytt startsnöre på den snöslungan och kan ge tips om tillvägagångssättet?
Problemet är att locket till själva startapparaten är popnitat. Det som jag har förstått är att man ska plocka en hel del saker, för att komma åt snöret bakom startapparaten.
Jag kan visserligen köra med elstarten så länge, men vill ju byta snöret.
 
K polxlt skrev:
Någon som har bytt startsnöre på den snöslungan och kan ge tips om tillvägagångssättet?
Problemet är att locket till själva startapparaten är popnitat. Det som jag har förstått är att man ska plocka en hel del saker, för att komma åt snöret bakom startapparaten.
Jag kan visserligen köra med elstarten så länge, men vill ju byta snöret.
Tjena polxlt,
Har du löst detta eller hur gick du tillväga? Jag står inför samma utmaning nu :(
tack på förhand!
 
Jag har ännu inte bytt startsnöre..ska göra det...när jag har gjort det skriver jag här...har kört med elstarten så länge
 
  • Gilla
Baron Von Helsing
  • Laddar…
Så här gör man tydligen för att ta bort startapparaten, den tänkte jag följa.
 
Och så här när man väl tagit bort startapparaten enligt ovan och ska byta snöret
 
K polxlt skrev:
Och så här när man väl tagit bort startapparaten enligt ovan och ska byta snöret
[media]
Vilken hjälte du är, grymt. Ska testa detta nästa vecka. Tack förl änken!
 
  • Gilla
Kaboj
  • Laddar…
Nu har jag bytt startsnöret.
Jag behövde inte lyfta upp förgasaren som det gjordes på filmen. Det gick ändå att lyfta upp startapparaten. Gick smidigt att plocka bort allting. Jag lyckades dock med att fjädern spratt lös. Efter mycket om och men lyckades jag sätta dit den på rätt sätt. Fjädern ska spännas genom att man snurrar linhjulet motsols ca 5 varv. Då ska ingen lina finnas på linhjulet. Linan träs på när man har spänt fjädern med linhjulet. Då matas linan in på linhjulet genom.att man sakta släpper tillbaka. Om linan inte åker tillbaka hela vägen måste man spänna fjädern mer genom att snurra fler varv motsols. Då behöver man göra om proceduren från början utan lina.
 
  • Gilla
Baron Von Helsing
  • Laddar…
Den här filmen beskriver principen på ett bra sätt hur fjädern ska spännas och hur linan matas på linhjulet. Den beskriver också hur fjädern monteras.
 
  • Gilla
Baron Von Helsing
  • Laddar…
K polxlt skrev:
Nu har jag bytt startsnöret.
Jag behövde inte lyfta upp förgasaren som det gjordes på filmen. Det gick ändå att lyfta upp startapparaten. Gick smidigt att plocka bort allting. Jag lyckades dock med att fjädern spratt lös. Efter mycket om och men lyckades jag sätta dit den på rätt sätt. Fjädern ska spännas genom att man snurrar linhjulet motsols ca 5 varv. Då ska ingen lina finnas på linhjulet. Linan träs på när man har spänt fjädern med linhjulet. Då matas linan in på linhjulet genom.att man sakta släpper tillbaka. Om linan inte åker tillbaka hela vägen måste man spänna fjädern mer genom att snurra fler varv motsols. Då behöver man göra om proceduren från början utan lina.
Snyggt! Kul att det gick bra!
Jag har inte fått fingrarna ur än att fixa men skall göra det snart...hoppas jag :)
 
  • Gilla
Kaboj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.