Hjälp mig att identifiera detta på bilden, som jag har liggande i ett uthus.
Misstänker att det är något som använts i samband med någon odling av något slag... :-/
Det är alltså en sorts nät i något nylonliknande material med höjden ca 60-70cm/st.
Nätet sitter fast på aluminumprofiler, fyrkantrör ca 35x35mm.
Det verkar vara ganska många meter, kanske 20-25m /rulle.

Rimligtvis har det använts till något på gården, men vad ?
Om det kan vara till någon hjälp har här odlats svarta vinbär i stor skala + en del annat, typ grönsaker. Det har även funnits en pool som numer är riven och en gammal altan finns det också rester av i samma uthus.

p10100303yl.jpg

p10100319jc.jpg

p10100326lf.jpg


 
Har du en skidbacke i närheten är det nog nät för att fånga upp skidåkare. :)

Vad finns det för djur som äter vinbär? Det ser ut att vara något sorts stängsel.
 
Nää, ingen skidbacke i närheten..
Har inte heller sett några större djur som gillar vinbär. Rådjur och hästar verkar ointresserade. Katter, rävar och hermeliner verkar gilla dom djur som finns i gräset :D

Kan det vara något sorts vindskydd för uteplatser ?
 
Ubbe skrev:
Nää, ingen skidbacke i närheten..
Har inte heller sett några större djur som gillar vinbär. Rådjur och hästar verkar ointresserade. Katter, rävar och hermeliner verkar gilla dom djur som finns i gräset  :D

Kan det vara något sorts vindskydd för uteplatser ?
60-70cm vindskydd? -Låter för lågt. Men förra ägarna kanske inte var så långa? :)
Vad sägs om ett poolstaket?
 
fubar skrev:
[quote author=Ubbe link=1147121220/0#2 date=1147179510]Nää, ingen skidbacke i närheten..
Har inte heller sett några större djur som gillar vinbär. Rådjur och hästar verkar ointresserade. Katter, rävar och hermeliner verkar gilla dom djur som finns i gräset  :D

Kan det vara något sorts vindskydd för uteplatser ?
60-70cm vindskydd? -Låter för lågt. Men förra ägarna kanske inte var så långa?  :)
Vad sägs om ett poolstaket?[/quote]

Höjden är alltså 2x60-70cm. Nätet är alltså "2delat" där varje del är ca 60-70cm hög/bred.

Poolstaket skulle det kunna vara - men ser dom ut sådär ?
Jag har aldrig haft någon pool så jag har verkligen ingen aning om det :-?
 
ser ut som ett sådant där stacket man sätter upp längsmed vägar för att förhindra att det bildas snödrivor på vägen.

//Tomas
 
Kanske för odling av ärtor?
 
Ärtor var det det första jag tänkte på när jag såg den..men det kanske blir väldig mycket ärtor om du har mycket...
 
Hej
Det är ett snöstaket modell äldre sannolikt 70 tals modell.

/S
 
ASLJediknight skrev:
Hej
Det är ett snöstaket modell äldre sannolikt 70 tals modell.

/S
Du verkar bergsäker :)
Hur säker är du på detta ?

Kul med många förslag !
Fortsätt gärna....

Bli inte förvånade om det kommer en kryptisk annons på blocket ;)
Eftersom jag själv inte riktigt ser något användningsområde just nu så ska det bort...

 
Jag har lekt med sådana på 70 talet finns på foton med mig klängande på dem som 5 åring.

Fanns utmed vägarna och på fält runt städena här nere i skåne.

/S
 
precis min uppfattning ASLJ_jediknight.

Har också minne av sådana staket längs vägarna i skåne.

//Tomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.