3 grader C enligt Robonect 1.0 beta och Ebay 2500 mAh-batteri :)
 
Över 50 grader till slut. Då hoppade det från 20% till fulladdat. Batterit kass helt klart.
 
davidgp davidgp skrev:
Över 50 grader till slut. Då hoppade det från 20% till fulladdat. Batterit kass helt klart.
:oops::oops::cry:
 
Åskade nyss.
 
Nytt batteri gjorde susen.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Min R2-unit krashade, den körde rakt in i laddstationen utan att vända... Rött blinkande sken på stationen - Betyder fel på antennen enligt manualen. Bort med laddstationen och efter lite felsökning hittar jag att den vita kabeln runt undersidan har avbrott. Den har helt enkelt rostat/ärgat av! Inga skador syntes utifrån. Nu är den skarvad och klipper igen.
 
  • Skadad vit kabel runt en robotladdstation med tecken på rost och skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Nördar vidare. Nu har jag fått in kontroller i HomeKit, så nu kan jag säga till Siri att "kör hem gräsklipparen" :)
 
  • Smart hem-app med gräsklippare på gräsmatta och kontroller på skärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Toomaster och 3 till
  • Laddar…
Häftigt. Vad är det för tillägg eller det är standard till Gardena?
 
Joaquin Joaquin skrev:
Häftigt. Vad är det för tillägg eller det är standard till Gardena?
Det behövs ett Robonect-kort. Kolla tidigare i tråden. Sen krävs det en massa nörd-jox, något som heter Homebridge, en plugin till det som heter homebridge-switcheroo åsså lite mer nördande. :)

Pluginet är inte riktigt bra, då det inte kollar faktisk status. Jag ska lära mig nodeJS och försöka modda det till ett riktigt robonect-plugin.
 
  • Gilla
johan63 och 2 till
  • Laddar…
Jag undrar om någon hittat någon ersättare till original tätningslist på löpmeter? Blir ju rätt dyrt om man ska följa rekommendationerna och byta vid varje tillfälle man skruvar isär.
Original kostar ju 400 kr bara för den nedre listen hos GPLSHOP: https://www.gplshop.se/husqvarna-au...rvdelar-gardena-r40li-2012/tatningslist-1.php
30 m gummisnöre 5 mm kostar 472 kr hos Rubberstock, kan det vara något sånt? https://www.rubberstock.se/lister/gummisnore-rund/svampgummisnore-5mm_5962.html
Har inte mätt listen, vill inte ta isär i onödan.
 
Nja 30-40kr har jag betalat.
 
davidgp davidgp skrev:
Nja 30-40kr har jag betalat.
Låter ju mer rimligt. Hos lokal handlare?
 
Gplshop. Ska leta upp art.nr.
 
  • Gilla
kardborren
  • Laddar…
574 87 47-03
 
Lysande. Blir att sätta ihop en liten beställning för vinterunderhållet.
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.