phl phl skrev:
Fräck arm fiskbuggaren! Egen design?
Tack! Ja, enklast möjliga.
 
Om man ska välja en Anetskrivare ska man då välja A8 som verkar vara vanligast eller ska man gå på en A2 med aluminiumstomme?
 
Jag gissar att man inte köper en Anetskrivare för att den ska vara så värst bra utan för att den är billig. Vill man ha något bra som bara funkar får du troligtvis betala betydligt mer. Kan inte uttala mig om A2:an men en gissning är att den är styvare men att det fortfarande är riktigt billig kinakvalitet på allt från skruvar till instruktioner.
 
Har gått lite i samma funderingar, men då främst A6 kontra A8. Som jag förstått det är A8:an styrka, bortsett från priset, att den är den mest sålda och därmed den det finns mest kunskap och erfarenhet kring.

Har länge tvekat inför 3D-skrivare, men känns som det är dags att ta steget :)
 
phl phl skrev:
Jag gissar att man inte köper en Anetskrivare för att den ska vara så värst bra utan för att den är billig. Vill man ha något bra som bara funkar får du troligtvis betala betydligt mer. Kan inte uttala mig om A2:an men en gissning är att den är styvare men att det fortfarande är riktigt billig kinakvalitet på allt från skruvar till instruktioner.
Nej att det finns bättre grejer råder det väl inga tvivel om men jag tycker faktiskt att det finns en viss charm i att skruva ihop och förbättra den själv.
 
Kan rekommendera extern mosfet till värmeplattan om man köper en Anet. De har en tendens att brinna annars.
 
xerbee xerbee skrev:
Kan rekommendera extern mosfet till värmeplattan om man köper en Anet. De har en tendens att brinna annars.
Jag köpte en mosfet som är någonstans mellan mig och Kina just nu..men varianten av moderkort till min anet tycker jag verkar vara snäppet rejälare än de jag sett på tuben innan så kritiken kanske fått lite resultat ändå.
 
Jag har fixat alternativ FET men kortet på min är nog i annat utförande för där är inga tendenser till varmgång trots långtidskörningar. Kommer nog ändå byta eftersom jag har prylarna hemma.
 
Nya remmar, spände om skruvarna och rätade upp allt => betydligt bättre utskrifter.
Så nu börjat skriva ut 'förbättringar'(oklart om de förbättrar skrivaren, men jag blir iaf bättre på att ställa in och fixa..) 3D-skrivare som just har skrivit ut ett grönt objekt på en upplyst byggplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Del av 3D-skrivare med nyinstallerade remmar och grönt utskrivet förbättringsobjekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Finns det några bra utskriftställen som man kan skicka en ritning till?. Typ som när man framkallar sina digitala bilder.

Och någon som känner till kostnaden?
 
richardtenggren
Enklast är ju att skicka en .stl eller liknande, så slipper de rita upp den åt dig.

Tror Creative Tools kan hjälpa dig att printa.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Enklast är ju att skicka en .stl eller liknande, så slipper de rita upp den åt dig.

Tror Creative Tools kan hjälpa dig att printa.
Ok, mer en generell fråga, än att jag har något konkret att skriva ut.

I början av den digitala fotoåldern så var det ju vansinnigt dyrt att skriva ut sina foton hos butik, men idag kostar det i princip ingenting.

Jag gissar att 3d kommer följa samma utveckling.
 
nimhed nimhed skrev:
Ok, mer en generell fråga, än att jag har något konkret att skriva ut.

I början av den digitala fotoåldern så var det ju vansinnigt dyrt att skriva ut sina foton hos butik, men idag kostar det i princip ingenting.

Jag gissar att 3d kommer följa samma utveckling.
Dessa är väl störst och mest kända. Levererar till Sverige.
https://www.shapeways.com/
 
Fräsmallar fästa på träbräda för att göra urtag, baserat på en CAD-modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träplywoodplatta på golvet förberedd för urtag med hjälp av CAD-modell, omgiven av cyklar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fräsmallar för urtag (formen tagen från en cadmodell vi hittade på nätet. )
 
Hittade den här artikel om print-material.
 
  • Gilla
quilding
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.