Hej,
Vi håller på att dra igång ett nybygge och bestämt oss för kvartskompositbänkskivor och fabrikatet Ceasarstone "London grey".
Då offerten från köksleverantören känns hög vill jag jämföra med nätleverantörer.
Någon som har erfarenhet av att beställa kompositskivor på nätet?
Hittat en som heter Granitman i Estland, någon som handlat där?
Någon annan rekommendation?
 
L
Är nog inget fel med Estland , det som då är , transportskada - lång tid att få en ny - inte betala allt i förskott , sedan är det du som mäter och ett mätfel gör att det inte stämmer , ditt fel bara att betala ,
Att köpa skivor i sverige är dyrt , finns om man letar s.k. traders som tar hem , då är det dom som står riskerna , kolla här vad som skrivs , samt en lämk , vet inte om dom är traders
http://diapol.se/
lite info nedan
http://www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php?1235228-Beställa-bänkskiva-från-Estland
 
Andrews granit är bra men vi köpte riktig granit. De mäter och monterar.
 
em-design.se
 
Tack för tipsen. Ska kolla på dessa.
Företaget måste erbjuda mätning på plats. Annars är det inte aktuellt, för mycket pengar att riska på min taffliga måttförmåga
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Vi är i samma sits som er och har fastnat för exakt samma bänkskiva.

Har också sneglat på granitman och det var så jag hamnade i tråden. Frågorna och svaren nedan går att läsa på deras hemsida. Ger ett seriöst intryck enligt mig. Vi kommer nog att prata med vår säljare på Myresjöhus och välja bort bänkskiva från dem.

Hur kan man lägga i bestälning?

Det kan man göra direkt från priskalkylator eller via kontaktformen. Vår representant ska kontakta dig snarast och överensstämma detalj, ge önskade information och beställa tid för måttagning.

Hur mycket kan slutligt pris ändra från det priset fått med priskalkylator?

Priskalkylator ger ungefärligt pris, men det skulle inte ändra mer än 5% totalt.

När ska stenarna betalas?

Stenarna ska betalas inom några dagar efter installation med banköverför eller kontant vid installationen. Vi tar inga pengar innan vårt jobb är klart.

Hur långt är leveranstid?

Vi levererar inom tio dagar efter kunden har fastställt ordern.
 
Vi kollade med en lokal aktör också och fick samma pris som köksleverantören. Fast då utan hoar monterade, och det är ju samma som Granitman. Även fast det är skillnad, så vågar jag inte chansa på att använda ett företag utan svensk butik eller representant som jag kan besöka. Är lite för mycket pengar att gambla med.
 
När vi köpte kök lyckades vi få ett pris på granitskivor från ett lokalt företag som i mångt och mycket matchade diapols pris. Dock var motsvarande offert från "den andra leverantören i stan" mycket dyrare... så vad jag vill ha sagt är:

1. Det går att få matchande pris från svenska lokala leverantörer
2. Priset kan skilja mycket mellan lokala leverantörer..

Och ja, man vill definitivt att företaget tar ansvar för mått och leverans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.