Va har du fått de ifrån? Att alla Spabad görs i kina? Artesian tillverkas i lasvegas, viskan är svensk tillverkat, arctic och coyote spa i canada, osv
Ja har som sagt ingen erfarenhet av earl, mycket möjligt att de är ett kvalitetsbad, rådet ja vill ge är att köpa kvalitet, tycker man de är för mycket pengar så är de bättre att spara ihop tillräckligt för ett bra spa som håller över tid,
 
  • Gilla
Nybyggaren33
  • Laddar…
Y YvonneMalmö skrev:
Som jag förstått det så är i princip alla bad man köper mer eller mindre tillverkade i Kina...
Nej då, så är inte alls fallet.
De flesta kvalitetsbad är tillverkade i USA eller Canada. (några tillverkare har dock förlagt sina fabriker i Mexiko)
Skillnaden mellan bad och bad är STOR och det är inte helt enkelt att som konsument veta vad som är vad.
Det finns säkert bad från Kina som är helt ok men generellt sett är de nordamerikanska baden betydligt bättre - därav prisskillnaden...
 
Även isoleringen och därmed elförbrukningen skiljer sig mellan olika bad.
 
Hej vi köpe ett Neptun family spa. Måste ändå säga att ett mer prisvärt spabad får man nog leta efter har haft det i ett år nu och är hel nöjd dom kostar såg jag idag 54900 kr tänkte först köpa ett viskan som på kampanj kostade 94500 kr men jag ångrar inte att vi tog ett neptun iaf
 
buspojken buspojken skrev:
Va har du fått de ifrån? Att alla Spabad görs i kina? Artesian tillverkas i lasvegas, viskan är svensk tillverkat, arctic och coyote spa i canada, osv
Ja har som sagt ingen erfarenhet av earl, mycket möjligt att de är ett kvalitetsbad, rådet ja vill ge är att köpa kvalitet, tycker man de är för mycket pengar så är de bättre att spara ihop tillräckligt för ett bra spa som håller över tid,
När jag varit runt i butiker så säger de rakt ut till mig att många av komponenterna är tillverkade i Kina. De säger att de flesta spabad på marknaden mer eller mindre kommer från Kina. Det är därför jag skrev så. Jag har ju egentligen ingen aning, jag försöker lära mig allt eftersom inför mitt köp. Sen har jag också förstått att det finns spabad som är tillverkade i USA (exvis Artesian), men de är ju också mycket dyrare. Det är lite där mitt dilemma är: Är det värt de extrapengarna för ett spabad som är tillverkat i USA eller funkar det lika bra med ett spabad som har komponenter från Kina? Earl har komponenter både från europa, kina och USA, sen ihopsatt i Holland (har jag för mig).
Tack för rådet om kvalitet, det ska jag ta till mig!
 
jbr jbr skrev:
Nej då, så är inte alls fallet.
De flesta kvalitetsbad är tillverkade i USA eller Canada. (några tillverkare har dock förlagt sina fabriker i Mexiko)
Skillnaden mellan bad och bad är STOR och det är inte helt enkelt att som konsument veta vad som är vad.
Det finns säkert bad från Kina som är helt ok men generellt sett är de nordamerikanska baden betydligt bättre - därav prisskillnaden...
Ok. Jag har nog inte tittat på så många "kvalitetsbad", har mest hållt mig i prisklassen 40-70 000 kr och där hittar jag inte de USA eller Canadatillverkade baden - tyvärr!....
 
O Opus skrev:
Hej vi köpe ett Neptun family spa. Måste ändå säga att ett mer prisvärt spabad får man nog leta efter har haft det i ett år nu och är hel nöjd dom kostar såg jag idag 54900 kr tänkte först köpa ett viskan som på kampanj kostade 94500 kr men jag ångrar inte att vi tog ett neptun iaf
Tack för tipset, ska kolla upp Neptun!
 
Som jag valde så var prisskillnaden 44 000 kr å tror inte att jag hade varit speciellt mycket nöjdare med det dyrare tror det var 5 års garanti oxå å neptun ligger i Helsinborg ringde innan jag köpte ang reservdelar etc den dagen man eventuellt behöver det.
 
Redigerat:
Titta på svensktillverkade Viskan spa! Kvalitet och välisolerade bad, jag har ett Ekerö från dem och är supernöjd.
 
Nordic hot tubs finns på Folkpool , de finns även i din prisklass, har en kompis som har ett retreat, han är nöjd med sitt
 
Kan rekommendera Neptun i Helsingborg. Har köpt ett Tholéns spa därifrån och är jättenöjd. Lite pill innan får rutin på skötseln, men det viktigaste är tvätta sig ordentligt med tvål innan för att få så lite strul med vattnet som möjligt. Hudlotions, smink och hårprodukter är döden för vattenkvaliteten.
 
Gå bara inte på att tholens spa är tillverkade i USA eller Sverige ( han brukar säga lite olika beroende på vilken mässa han står på)
Det är Kina kar med kina komponenter.
 
Y YvonneMalmö skrev:
När jag varit runt i butiker så säger de rakt ut till mig att många av komponenterna är tillverkade i Kina. De säger att de flesta spabad på marknaden mer eller mindre kommer från Kina. Det är därför jag skrev så. Jag har ju egentligen ingen aning, jag försöker lära mig allt eftersom inför mitt köp. Sen har jag också förstått att det finns spabad som är tillverkade i USA (exvis Artesian), men de är ju också mycket dyrare. Det är lite där mitt dilemma är: Är det värt de extrapengarna för ett spabad som är tillverkat i USA eller funkar det lika bra med ett spabad som har komponenter från Kina? Earl har komponenter både från europa, kina och USA, sen ihopsatt i Holland (har jag för mig).
Tack för rådet om kvalitet, det ska jag ta till mig!
Earl byggs i kina.
Av kina komponenter.
Ametikanska är lite dyrare av en anledning,man får vad man betalar för.
 
  • Gilla
Alexander83
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vi skaffade en måttbeställd spaapool i rostfritt stål istället för spabad.
Vi har inga bubblor eller jetstrålar, men inget vi saknar heller, tyst och varmt ska det vara.
[bild]
Det där vill man ju veta lite mera om!

Hur gör ni med uppvärmning, isolering och filtering t.ex.? Går det att få in belysning?

Vi är inte heller intresserade av jetstrålar och bubblor utan vill sitta i lugn och ro och njuta.

Supersnyggt i vilket fall som helst!

/HLH
 
H hemljuvahem86 skrev:
Hur gör ni med uppvärmning, isolering och filtering t.ex.? Går det att få in belysning?

Vi är inte heller intresserade av jetstrålar och bubblor utan vill sitta i lugn och ro och njuta.
Se på inlägg # 10 tidigare och följ dom länkarna.

Visserligen följde luftbubblor med i paketet men man kan köpa i delar och utelämna blubblor.
Vi, jag o min fru badar nästan varje dag året runt men använder inte bubblor varje gång.
Nu på vintern när det är stjärnklart ligger man i 40º C vatten och spanar efter en satellit det brukar ta en kvart innan man upptäcker en, naturligtvis ingår en liten whisky i ett kristallglas.

Jag betalade 17900 kr för komplett inkl. Reningsverk men utan tak. Jag har 5cm markskiva som flyter på vattnet som isolering uppåt.
Dock använder jag inte medlevererad el-värmare utan använder Fjärrvärme för uppvärmningen
Kostnad och byggsätt är redovisat i tidigare länkar se inlägg # 10
Upplyst blått badkar med luftbubblor vid träpaneler under stjärnklar natt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hälsningar Leif
 
Redigerat:
  • Gilla
HenningÖland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.