Hej! Jovisst! Ska precis ut och starta upp den efter vinteridet.Förra året gick den utan problem efter jag fått annat stift.Ngn lite misständning förkommer ibland.Men det gör det på på dom dyrare gräsklipparna också har jag lagt märke till.Så det är ingen fara på taket.Syrran min har en också en Ryobi ,den går fint utan miständningar..

Såg att bauhaus hade samma klippare men där hette dom homelite eller ngt liknande och dom var röda i färgen istället.Allt såg identiskt ut när jag tittade på dom för ngt år sedan.Såg i ett reklamblad att dom kostade 2000:-.Det är ju ruskigt prisvärt.Det är så man funderar på att köpa en att ha reservdelar från i framtiden :)
 
Redigerat:
Jag väcker den här tråden om Ryobi-klippare då jag står i valet och kvalet. Har en rätt liten gräsmatta på 150-200 kvm och var egentligen inne på en handgräsklippare. Men då jag sitter på två Ryobi-batterier sedan tidigare så blir Ryobi-klipparen ändå ett intressant alternativ.

En bra handgräsklippare med uppsamlare ligger på 1500-1600 och Ryobis två minsta klippare (1 vs 2 18voltsbatterier) ligger på 1700-2300 kr.

Jag är dock lite fundersam kring om den minsta klipparen, med ett 4Ah-batteri, går en hel vända runt.

Är det någon som har erfarenhet att den klipparen och kan lugna mig? :)
 
Köpte en Ryobi batteriklippare för 3-4 år sen, tyvärr, oerhört besviken på både batteritid, laddningstid och livslängd på batterierna. Snart kommer en robot istället.
- Räkna med mindre än halva drifttiden mot utlovat med helt nya batterier, och sedan försämras det typ 25% per säsong...
- Dessutom är klipparen klen även med nytt och fulladdat batteri, så fort gräset hinner bli ens lite långt räcker batteriet betydligt kortare, och den klipper inte bra alls.
Rekommenderas definitivt inte, ens till mindre gräsytor.
 
Så illa alltså?

Ja, då får det lov att bli en handjagare istället
 
Har en Ryboi gräsklippare bensindriven med Subaru motor 190cc, motorn är underbar men för övrigt är det lite smäckigt.
Har inte stora tomten men redan nu efter 2 säsonger går ett av drivhjulen sönder och tyvärr verkar det som att detta hjul inte längre går att få tag på.
Har inte gett upp hoppet ännu men skulle man bli tvungen att skrota en 2 år gammal klippare för att det saknas reservdelar blir man ju inte glad och definitivt inte sugen på ännu en Ryobi.
 
C Chrysler skrev:
Har en Ryboi gräsklippare bensindriven med Subaru motor 190cc, motorn är underbar men för övrigt är det lite smäckigt.
Har inte stora tomten men redan nu efter 2 säsonger går ett av drivhjulen sönder och tyvärr verkar det som att detta hjul inte längre går att få tag på.
Har inte gett upp hoppet ännu men skulle man bli tvungen att skrota en 2 år gammal klippare för att det saknas reservdelar blir man ju inte glad och definitivt inte sugen på ännu en Ryobi.
Tyvärr är det så illa att jag fått besked av Bauhaus att drivhjul inte går att uppbringa dvs. att gräsklipparen i princip är skrot vilket jag tycker är väldigt dåligt.
Försökt hitta någon typ av kontakt info till Ryobi Sverige men dom vill tydligen inte störas av missnöjda kunder utan kontakt möjlighet saknas.
 
nikasp
Det lät ju helt uselt på en två år gammal maskin. Kolla om du inte kan ta det via andra kanaler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.