Jag har haft problem med imma mellan fönsterbågarna på det yttre glaset, men så fick jag för mig att göra ett experiment jag bytte tätningslister på ett par fönster på övervåningen och gjorde precis som man ska men på det ena satte jag vanliga tätningslister mellan bågarna inte dammlister alltå precis tvärt emot vad man ska, och vad hände jo imman försvann på det fönstret... Alla förklaringar om att det blir övertryck på övervåningen som pyser ut runt bågarna tror jag inte på för jag har ju andra ställen där luften kan ta sig ut bra mycket lättare än att klämma sig in mellan karmen och bågen t.ex andra gamla fönster utan lister ( i samma rum ) dessutom en gammal murstock där luften har fritt "spelrum" ut. Kan det inte vara så att fukten kommer upp melan bågarna utifrån? Det är ju ganska fuktigt ute just nu...
 
Kan det inte vara så att fukten kommer upp melan bågarna utifrån? Det är ju ganska fuktigt ute just nu...
Jo, men det borde rimligtvis vara varmare mellan än utanför och då borde inte det bli kondens, kondens uppstår ju då fuktig luft avkyls. Det kan dock vara så att det kommer fukt från kringliggande konstruktioner. Det kan tex läcka vatten i spalten bakom fasaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.