Hej,

Skulle bara vilja höra med andra här hur ni hade reglat upp väggarna i detta rummet se bilder nedan

De som sitter nu är för ojämna och dåliga. innertaket är så tunt så går inte att fästa någon regel där i.

Tack :)
 
  • Delvis renoverat rum med ojämna träreglar på väggen nära ett öppet fönster som vetter mot en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat ojämnt träväggsreglage med synliga ojämnheter och skador, med stege och hink i ett gammalt rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämna träreglar på en exponerad vägg med ett fönster och takbeklädnad i behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt av ett rum med ojämna reglar och tunt innertak synligt, samt ett fönster mot trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet inte om jag uppfattar din fråga rätt, men normalt så brukar man ju regla med 60 cm centrumavstånd mellan reglarna. Behöver allt regelverk bytas, så är det kanske läge att även byta ytterpanelen. Då får du ta vägg för vägg och stötta taket så länge.
 
vill sätta nya reglar framför de befintliga som jag gjort här.

saken är ju att här är snetak och att jag inte kan skruva i taket.
 
  • Renoveringsarbete med nya reglar framför befintliga i ett rum med snett tak och fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinkeljärn mot bef reglar, och inte för klent virke. Lätt att bygga raka väggar då. Minst 45x70. Går det, så limma mot taket.
 
tack for svaren,

Jag tänker såhär att sätta 45x70 reglar enligt min "fina" ritning med hjälp av distanser och hålplattor.

Men sedan står det still i huvudet hur jag gör från den översta regeln på ritningen till taket... något tips?
 
  • Bild av en orenoverad inomhusmiljö med träväggar och golv, markerad med gul ritning för placering av 45x70 reglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Regla ända upp med hela regler.
 
Så här:
Renoveringsprojekt av ett trärum med exponerade takbjälkar och stolpar markerade med röd linje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.