Vissa billiga prylar är som bekant mycket värde för pengarna, och andra proffsprylar med en nolla extra kanske bara lönar sig för en specialinriktad hantverkare (eller fanatisk festoolhemmafixare med djupa fickor :).

Å ANDRA sidan så har vi nog alla slitit vårt hår över billiga material- och maskinval vi bittert ångrar. Med anledning av mina egna senare ilskna utbrott i garaget, så tänkte jag vi kunde lista dem här. Gärna med en (komisk) historia till.

Jag skär hårda klinker med en skitkakelskärare. Den är sned i anhållet (!), basen är smal och vobblig och den saknar vinkelanhåll. Resultatet blir inte så raka snitt, plattor som glider. Jag pajade 160:- klinker för att få till två bitar som var resultatkänsliga. Tur att inte barnen hörde mig i garaget ..
Använd kakelskärare med sneda anhåll och plattor på arbetsbordet, indikerande kvalitetsproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag använder Harald Nyborgs billiga maskeringstejp, då jag inte orkade åka förbi Flügger och tyckte tesa var för dyr. Skall jag nämna att jag maskerat om trappen fyra (!) gånger under byggtiden. Snudd på inläggning i psykiatrin.
Billig maskeringstejp som inte sitter fast ordentligt på underlaget och har börjat lossna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Min kakelskärare ja köpte på jula, är totalt värdelös, går fortare o får bättre resultat genom o bita mig fram.

Min 10,8 v mini tiger från Dewalt, är väldigt nöjd med Dewalt annars men denna är helt bortkastade pengar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.