Vi har "gummimaterial" till vår SLA maskin på jobbet så det beror lite på vilken maskin man har
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Maker bot 2 tror jag den heter
 
Det där med att fixa kugghjul till svarven låter ju sjukt användbart, hur bra håller dom?
 
DennisCA DennisCA skrev:
Det där med att fixa kugghjul till svarven låter ju sjukt användbart, hur bra håller dom?
Det var nog jag som skrev om det...jag printade kugghjul för att kunna köra olika gängstigningar, dessa hjul är bara inkopplade när jag skär gängor vilket inte är speciellt ofta. Än så länge har kugghjulen hållt bra.

Tror mina hjul är printade i pc-plast. Orginalhjulen till min lilla svarv är också i plast.
 
Två vita 3D-utskrivna objekt som liknar figurer på en 3D-skrivares byggplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En liten prototyp. Någon som ser vad det föreställer?
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Jag tror att du har sett fiaspelet med ett genusperspektiv och omdesignat samt äntligen satt kjol på pjäserna:)
För övrigt har jag ingen aning:oops:
 
En Bigg Lugg hängare kanske?
 
Jag gissar att det är en ny höftled
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jag gissar att det är en ny höftled
Bra gissning! Här skulle det helst kommit en färdigbild, men jag blev upptagen med annat. Det blir i alla fall en i rätt skala. 3D-utskrift av ett svart objekt med skålliknande form på en Prusa-printers byggyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Med den storleken så faller nog min tidigare gissning bort. Men något jag tänkte på tidigare som då verkade för litet men nu är mer rätt i storlek är ett ledat utsugsrör. Något ledat är det ivarjefall...;)
 
jac jac skrev:
Med den storleken så faller nog min tidigare gissning bort. Men något jag tänkte på tidigare som då verkade för litet men nu är mer rätt i storlek är ett ledat utsugsrör. Något ledat är det ivarjefall...;)
Bingo!
 
  • Gilla
Matte_Nörden och 1 till
  • Laddar…
Hand håller en svart flexibel utsugsarm i en verkstadslokal med trämaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart flexibel utsugsslang avsedd för pelarborr, visar anslutningsändar och ledade kulleder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett stycke utsug tänkt att monteras på pelarborr. Kulorna kunde varit ännu tightare. De är bra när de är nya, men kommer nog att bli för slappa med tiden. Anslutningen för dammsugaren är tvärtom något för tight.
 
Kul med tips! Måste börja skriva ut lite "användbara" grejer. Mest blivit leksaker, Pokemon schackpjäser och en fönsterlampa...
 
Intressant tråd och många bra tillämpningar.
 
Fräck arm fiskbuggaren! Egen design?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.