X

Vi renoverade köket för 7 år sedan men beslöt oss för att behålla den gamla blandaren - vi försökte spara in där det gick, och gjorde bara det som var absolut nödvändigt. Nu har även blandarbyte blivit nödvändigt. Den vi har läcker och är skev, och sitter lite löst i fästet, så det är väl bara en tidsfråga innan den ger sig helt. Då vore det fantastiskt att få installera en smart och funktionell blandare där både design och miljötänk genomsyrar modellen. Denna vore en dröm!
 
Svar : X. Ökar livslängden på kran och rörinstallation
Den gamla droppar.....
 
Svar: X
Skulle passa perfekt i vårt nybyggda fritidshus på Gotland!
 
Svar: X

Motivering; vi har eget vatten och det tar mycket stryk på våra kranar i huset. Jag har fått byta ut 2st nu efter 5 år. Och det var faktiskt Mora kranar. Dom hade blivit hårda och Kalkiga. Och nu är det dags för en till blandare i köket att bytas ut! Denna skulle passa perfekt i vårat lantliga kök!
 
Svaret är, X.

Är i full gång och renoverar vårat gästhus som kommer ha ett litet pentry och med denna blandaren så kommer det bli en väldig snygg detalj i annars ett ganska vanligt lantligt gästhus.
Hade varit kul att kunna ge det där lilla extra.
 
Orientexpressen
X. Ökar livslängden på kran och rörinstallation

Som Roslagsbo behöver jag alltid tänka på att spara på vattnet och att kunna göra det på ett snygg sätt gör det hela mycket roligare. Min nuvarande kran har sett sina bästa dagar för länge sedan och snålar inte med vattnet, dessutom faller den platt estetiskt sett. Med Mora One Miniprofi i köket blir det en fröjd för ögat och ett leende på läpparna varje gång jag går in i köket samtidigt som jag sparar på naturresurserna varje gång jag använder den.
 
Veckans vinnare är vår medlem Agorazo som tar hem en Mora-blandare, stort grattis! :D Vi hoppas att den kommer väl till pass i er renovering.

Motivering: Sitter och skriver detta med avfuktaren som låter i köket. För tre veckor sedan fick vi vattenläcka vilket resulterar i en kommande totalrenovering av köket. Samma dag som snickarna bröt upp golvet för torkning av bjälklaget kom mamma och bebis hem från BB! Så en fin ny kran till det nya köket hade varit grymt uppmuntrande!
 
  • Gilla
Turebert och 3 till
  • Laddar…
Nu vilar kranen här hemma i väntan på installation. Eller... Den har allt varit här hemma en vecka men jag har jobbat på köket istället för att skriva på byggahus :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.