Köp eget, blir billigare fort, och du kan utöka och fixa med saker själv utan att det kostar skjortan.

Vi fick med ett verisurelarm till huset, går ej att uppgradera till ett modernt, då får vi byta ut allt till en kostnad iaf 12kkr. Utöver detta får vi en höjd avgift. Dessutom ska en tekniker fixa allt, du får inte plocka ner en deckare för att måla bakom utan att de ska vara där och ha 800kr för att sätta upp den igen.

Dessutom slipper man deras skrämselpropaganda.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
En trivial fråga: Har du haft någon nytta av dessa 35.000 kr? Som du vet om alltså.
Om du menar att larmet har gått vid ett misstänkt inbrott? Nej.

Å andra sidan så har jag grannar utan larm som har haft inbrott.
 
  • Gilla
hdad
  • Laddar…
Fairlane
Vi byter just nu ut vårt Verisure-larm och kommer köra med Svenska Trygghetslösningar. Det kommer bli dyrare initialt, men på sikt billigare. När utrustningen är betald så kostar det sen 99:- i månaden. Flyttar jag så kommer de och plockar ner sakerna och monterar i nya bostaden, utan kostnad etc.

När vi hade sagt upp Verisure så ringde det någon därifrån och kunde direkt sänka vår månadskostnad med 100:-. Det kan ju vara ett alternativ att fråga om det om man vill behålla larmet. Själv var jag inte intresserad.

Vilka som tekniskt har bäst larm och vilka som har bäst larmcentral etc är svårt att säga, men just nu är båda larmen inkopplade, det nya provisoriskt. När dottern ryckte ut strömmen till den nya så ringde Löwestads larmcentral 3 ggr inom loppet av 2-3 minuter (jag satt i möte och kunde inte svara och visste inte vem som ringde). Vi har av misstag dragit larmet flera gånger med Verisure, exempelvis genom att öppna altandörren på lördagmorgon utan att slå av skalskyddet. När man väl lyckats larma av så får man ett sms från Securitas att de har noterat att man larmat av och gör inget mer... Det tycker jag är lite halvdant.
 
  • Gilla
Tosse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.