Svar: X

Vore fantastiskt lämpligt, det dundrar i rören hemma när man stänger av nuvarande kran för snabbt. :(
 
X

Renoverade 2016 mitt kök. Snyggt vitt ikea kök men såklart är det alltid nån list som saknas. I mitt fall har jag ännu inte målat fönsterfodret och jag har kvar den gamla kranen. Denna kran skulle passa perfekt!
 
Svar: X

Motivering:
Vår gamla Oras-blandare i köket har börjat läcka och reservdelar görs inte längre. En ny blandare måste på plats och Mora One skulle passa oss perfekt!
 
Svar X

Skall inreda garaget med arbetsbänk och en infälld ho, här hade Mora blandaren passat in med Mora knivarna :)
 
Svar: X
Har just påbörjat en köksrenovering så den skulle passa fint in. Alla andra blandare i huset
är Mora och det ska även denna vara.
 
Rätt svar är x: Mjukstängning; kranen stängs med en anings fördröjning. Du slipper smällar och tryckstötar i rören, vilket även ökar livslängden på både kran och rörinstallation.

En köksrenovering står på listan, och vad vore inte bättre än en snygg o praktiskt kran från bygga hus skattkistan
 
Svar: X Ökar livslängden på kran och rörinstallation

För mig börjar det bli dags att byta ut den trötta FMM kranen i köket. Vore kul att testa ett nytt märke och moderna funktioner.
 
Svar X.

När Mora One Miniprofi köksblandare hos oss gör entré
kan den planerade köksombyggnationen inte bli annat är stor succé
för med snygg design och smarta funktioner som är geniala
får vi början till ett kök där alla vill umgås och vara sociala!!
 
Svar: X

Min katt dog i förra veckan så jag skulle behöva muntras upp
 
Brukar aldrig vara med i tävlingar för jag är en pessimist men "heter goes nothing"! Jag vill verkligen ha en ny köksblandare x)

Svaret är X

Jag vill ha denna blandare för den verkar oerhört bra. Har länge velat ha en funktion på kranen som gör att jag kan skölja salladen utan att krossa den med den hårda strålen på vår kran. Eftersom en blandare är dyrt och vi är en familj med två barn och hus under renovering ville jag sätta dit en sån där grej man kan skruva på för att få önskad funktion men ja.. ne.. det gick inte på vår kran. Anyways, nu har vi upptäckt att rören under blandaren har börjat läcka så vi väntar på en rörmokare som ska "höra av sig när han har tid i höst"...

För att göra en lång historia kort. Jag skulle vilja ha denna blandare! ;)
 
N Noob1n skrev:
Brukar aldrig vara med i tävlingar för jag är en pessimist men "heter goes nothing"
Det ska givetvis vara "here goes nothing"
 
Svar X
Det vore fantastiskt med en MORA blandare då jag nu får hugga upp ett hål i isen och göra upp eld med flintasten, koka upp vattnet i träkärlet. Jag bara säger det är oerhört påfrestande för vårat förhållande, så en kran från MORA vore som en skänk från ovan.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn premiumblandare till moderna köket

[bild]


Ge köket en utseendemässig skjuts genom att byta ut blandaren till en designad och modern kökskran. Veckans vinnare tar hem en Mora One Miniprofi köksblandare med diskmaskinsavstängning. Den är självklart både energi- och vattenbesparande, samt har både normal stråle och sköljstråle. Tack vare att flexipipen går att ta loss blir det enkelt att skölja av tallrikar och annat i vasken.

Värde: 3 868 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Mora One Miniprofi har soft closing, vad är fördelen med den funktionen?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Minimerar risken att du får luft i rören
X. Ökar livslängden på kran och rörinstallation
2. Ger ökad kvalitetskänsla

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 29 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


----------------------------------------------
Rätt svar är X
Den droppande kranen fixar ju att disken ligger i blöt per automatik. Men om man ska tänka på moder jord..då skulle det va bra med en kran
 
Rätt svar x
Våran kran vi har nu fixar ju att disken ligger i blöt per automatik, men nu är det 2017 och måste då bli lite mer reko mot eko..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.