Hej!

Vi har tänkt göra om i vår hall där det sitter en tapet med struktur i. Det är en vanlig papperstapet så vi har provat att börja riva så smått. Kvar blir dock som ett ludd på gipsplattan. Hur bör man gå tillväga nu för att få släta väggar? Bredspackla eller kan man måla direkt på luddet?

Tack på förhand!
 
Avgjort enklast är att sätta upp en renoveringstapet. Jag använder uteslutande Flüggers "Plain" som sväljer ganska mycket ojämnheter. Renoveringstapeter suger mycket färg, Flügger säger att man bör grundmåla med deras löjligt dyra grundfärg. Jag köper billig färg på Bauhaus och grundar med innan två strykningar med slutfärgen.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Avgjort enklast är att sätta upp en renoveringstapet. Jag använder uteslutande Flüggers "Plain" som sväljer ganska mycket ojämnheter. Renoveringstapeter suger mycket färg, Flügger säger att man bör grundmåla med deras löjligt dyra grundfärg. Jag köper billig färg på Bauhaus och grundar med innan två strykningar med slutfärgen.
Tack! Ska vi fortsätta riva ner tapeten eller hade det varit enklare att sätta renoveringstapeten över papperstapeten? Har varit lite skeptisk till renoveringstapet då jag hos bekanta har upplevt det som att det blir lite bubbligt..
 
BirgitS
Hur mycket ludd är det, går det att slipa av det för att få en jämn yta?
 
S
Har du tittat så att inte tapeten är spaltbar? Många strukturtapeter kan man dra av översta lagret på och själva "pappen" blir kvar.
 
J Johanna_v skrev:
Tack! Ska vi fortsätta riva ner tapeten eller hade det varit enklare att sätta renoveringstapeten över papperstapeten? Har varit lite skeptisk till renoveringstapet då jag hos bekanta har upplevt det som att det blir lite bubbligt..
Bubbligt? Då har troligen använt för lite tapetklister, eventuellt i kombination med sugande underlag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.