Då ska jag fixa det
 
L
Vad är det för maskin du har som motorn ska serva ,, dynapac är en skakis
 
  • Gilla
picklas
  • Laddar…
Vill man fortsätta peta gäller samma för spolens A1-A2 som också ligger bakvänt och stoppknappens 1-2. :)
 
  • Gilla
Tobbe_3 och 1 till
  • Laddar…
Tänkte att jag skulle försöka låta bli att vara petig, men jag hoppar väl på tåget jag med.
Jag får krupp när jag ser FK i kopplingsutrustningar, RK med ändhylsor ska det vara.
Och max 0.75mm² till manöverkretsar.
 
RK har jag ingen så det får bli FK. Dock funderar jag över påståendet med 0.75mm2 till manövern. Jag tar ju spänning från L3 och denna är ju med största sannolikhet avsäkrat16A. Bör man inte hålla samma dimensionering då?
 
Redigerat:
Som sagt, alla nämnda påpekanden är ju bara petitesser och inget som påverkar funktionen överhuvudtaget.
Jag tycker egentligen att du kan låta det vara som det är. Kopplingen är ju helt överskådlig tack vare det lilla formatet.
Det är bara vi som är lite överkänsliga. ;)
 
Ja låt du det vara som du gjort men en annan gång kan du ju se upp med dessa enkla principer. Och nu när jag ser bilden lite större är ju även motorskyddets kontakt 95-96 bakvänd in-ut om vi ska peta ännu mer. :)
 
Komponenter för vibrationsbord: Dynapac och elektrisk anslutningspanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har jag gjort ett nytt försök. Och ja, det är Dynapac:en som skall drivas. Tanken är att bygga ett vibrationsbord att ha för att gjuta krukor.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
L
Hoppas då att du inte sätter grejerna på skaken inget bra :worried: men tror nog att du inte tänker göra det , ser med överraskning att du har både noll/jordplint i lådan , normalt gör dom
flesta inte det :)
 
Jag har faktiskt ingen aning om hur mycket den skakar. Den är rätt liten. Tanken är att att fästa vibratorn i ett gummiupphängt bord. Sedan får man väl experimentera fram vad som är lämplig upphängning.

Just nu vill jag bara provköra för att se om de fungerar eller om jag måste ha mer/andra grejer.
 
L
Det var inte så jag menade , utan motorskyddet/kontaktorn , dom pajar om dom sitter på skaken , tål inte sådant , sen kan infästningen i lådan utarmas och gå av
 
Tanken var att monterar kapslingen på den förhoppningsvis ovibrerande basen. Men bordsbygget är långt borta. Till att börja med får väl grejerna ligga utslängd på gräsmattan.
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…

Provkörning! Vibrerar rätt bra :)
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.