Rätt svar X

Motivering: Vår kran läcker och behöver bytas ut.Hjälp oss innan vi får vattenskador....
 
Svar: X

Vi är ett ungt par som bygger vårt hus på liten budget efter att ha sparat ihop till kontantinsatsen. Vi sparar in och kompromissar med det mesta. Under fredagsmiddagen igår kväll när vi pratade kök sa svåger+svägerska "det enda ni inte får snåla på i köket är blandaren, det är så stor skillnad på billigt och dyrt". Ja kanske det, vad vet jag? Har aldrig behövt köpa en blandare till vår hyreslägenhet. Men jag litar på dem och hoppas att denna kan höja standarden i vårt framtida kök.
 
Svar: X

För att ha råd att renovera vårt kök från -82 så får jag göra allt jobb själv (min fru har också gjort ett jättejobb som har tagit hand om våra fem barn och allt annat). Jag har ställt många frågor på byggahus.se och fått en fantastisk respons från er medlemmar. Utan er hade det inte varit möjligt.
Med den budget vi hade så valde vi en billigare kran med duschfunktion och munstycke som man kan ta loss. Men när den kom på plats så insåg vi hur fruktansvärt ful den är! Nu är det slut med pengar på renoveringskontot (köket är nästan klart) så det vore perfekt att vinna denna blandare som krona på verket.
 
X

Vår budgetblandare ser ut som en skabbräv med kromsläpp. Så en premiumblandare vore välkommen:)
 
Svar:X

Nytt kök i antågande och denna blandare har chansen att bli centrum i köket.
 
Svar: X

Skulle vara roligt att testa en bättre kran än dom gamla billiga vi har/ har haft som alltid börjar läka efter ett tag
 
Svar: X
Jag har börjat samla på mig grejer till köksrenovering. Saknar en blandare!
 
A
Svar: X

Motivering: En ny kran skulle vara en kontrast mot det övriga i köket vilket skulle hjälpa mig att övertyga min fru om behovet av renovering.
 
S
Svar: X

Då ekonomin efter husköp är något tunn och den befintliga köksblandaren överraskade med att läcka som ett såll skulle det vara kanon med en ny Mora One!
 
Svar: X

Vi är en familj från Staden
som sällar sig till dem i raden
vars blandare inte håller måttet
vi lever nu på hoppet
att denna tävling kan möjliggöra rockaden
 
Svar: X
Vår kökskran går urtrögt, trots att den är relativt ny. Den måste bytas för att man ska kunna använda köket och få vatten på ett smidigt sätt med en hand utan att behöva slå med full kraft. En penningfråga alltså, men dyrt. Denna vinst skulle lösa problemet mycket smidigt.
 
Svar: X

Vi ska dra ingång byggandet av vårt nya kök och denna skulle passa in perfekt i det.
 
FaffeF
X

En ny blandare skulle frugan gilla, och den skulle fräscha upp min villa.
 
Alternativ X

Motivering: För den kranen vi har nu har varmt vatten där det normalt borde vara kallt! Och nej, det är inte felmonterat. ;) Symbolerna visar tydligt och de är "spegelvända" mot alla andra kranar jag stött på. Helt klart ett i-landsproblem. Men de gör ont ändå! :)

/Martin

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn premiumblandare till moderna köket

[bild]


Ge köket en utseendemässig skjuts genom att byta ut blandaren till en designad och modern kökskran. Veckans vinnare tar hem en Mora One Miniprofi köksblandare med diskmaskinsavstängning. Den är självklart både energi- och vattenbesparande, samt har både normal stråle och sköljstråle. Tack vare att flexipipen går att ta loss blir det enkelt att skölja av tallrikar och annat i vasken.

Tillverkarens rekommenderade pris: 6 700 kronor
(För aktuellt pris hos Prisjakt, klicka här)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Mora One Miniprofi har soft closing, vad är fördelen med den funktionen?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Minimerar risken att du får luft i rören
X. Ökar livslängden på kran och rörinstallation
2. Ger ökad kvalitetskänsla

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 29 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Mora för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar x

Denna kran skulle gjort sig perfekt i vårt kök där vår nuvarande gamla Mora kran lever sina sista dagar .
Mora One Mini profil ser precis ut som det vi letar efter och kommer få följa med när vi byter ut köket också framöver .
Mvh
Leif
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.