Har idag Verisure och varit nöjd med dom hittills. Några elavbrott när man varit borta och något röklarm när stekoset blivit för mycket!
Nämn för och nackdelar och vad ska jag i så fall välja? Jag har inte tummen mitt i handen men elektronik är inte min grej.
Överfall behövs inte men rörelse och brand, gärna vatten också.
Bilden visar en av våra gamla däckare. Tror det finns bättre och därför vill jag uppdatera systemet.
Gammal rörelsedetektor monterad på en sliten vägg och tak med synliga kablar och tapetlager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet om diskussionen om att de är dyra och man kan lika gärna betala till sig själv.

Några tips?
 
  • Gilla
hdad
  • Laddar…
Ser onekligen intressant ut! Vart ifrån har du beställt?
 
http://alarmshoppen.se

De har kampanj just nu men den vita knapppsatsen är restnoterad fick jag mail om så de skulle skicka om någon vecka.
 
  • Gilla
hdad och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Byter i dagarna mitt Verisure mot det här:
[länk]
Varför byter du?
 
FreQa FreQa skrev:
Bilden visar en av våra gamla däckare. Tror det finns bättre och därför vill jag uppdatera systemet.
[bild]
Om man tittar på bildens överdel, ser det ut som att ni har mer akuta problem än stekos.
Vad har hänt med taket?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Om man tittar på bildens överdel, ser det ut som att ni har mer akuta problem än stekos.
Vad har hänt med taket?
Renoverar gammelhuset där de varit frikostliga med eldragningar. Just hålen är efter några gamla kablar. Mycket har varit hemmabyggen hur dom byggt upp väggar och tak samt påhittiga och materialmöten! Spåren du ser är troligen efter gammal limfärg och spiknubb efter senare pappspänning.
Kan tilläggas att väggen är INTE klar.
 
Jag fattar!

Till saken: Jag har fått offert/kostnadsförslag från Verisure, men priset och månadskostnaden var rejält hög.
Kontaktade en annan leverantör, minns ej vem för ögonblicket, och kostnaden var mycket lägre.

Verisure har väl som marknadsföringsargument att de har egna "larmcentraler", men varför skulle det vara bättre än det samhället/räddningstjänst/polis kan erbjuda?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Verisure har väl som marknadsföringsargument att de har egna "larmcentraler", men varför skulle det vara bättre än det samhället/räddningstjänst/polis kan erbjuda?
Polisen åker nog inte ut om du ringer dem och säger att ditt larm gått och att du undrar om de kan ta en runda kring huset... Iallafall hamnar du nog sist i kön...

Dock tror jag inte verisure har "bättre" centraler än de andra larmbolagen. Det finns flera som erbjuder larmkoppling med mycket lägre månadsavgift, du får köpa / äger anläggningen själv och får betala ev utryckningar - men iom att de motringer så är det ju isåfall vid falsklarm som man riskerar få betala. Tror det är rätt sällsynt om man inte har husdjur eller barn som drar larmet...

Har man en granne/vän som bor nära och ställer upp 24/7 är det nog den som snabbast kan vara på plats...
 
J JohanLun skrev:
Har man en granne/vän som bor nära och ställer upp 24/7 är det nog den som snabbast kan vara på plats...
Ja, nu har jag ju turen att närmaste grannen är polis.
Hennes hästar går faktiskt och betar på vår äng/tomt :cool:

Så här får de svårt att sälja larm :)
 
K Kane skrev:
Varför byter du?
1) Jag kollade bokföringen. 10 kkr i avgifter de senaste två åren. Det är det tyngsta argumentet. Sen vi flyttade in har jag nog passerat 35 kkr.
2a) Min pensionerade far har 8 min hem till mig.
2b) Jag har 15 min hem från jobbet och ett yrke där jag oftast utan problem kan släppa allt och åka hem.
2c) Jag har bra grannar som ställer upp.
3) Jag vill ha kontroll över larmet själv.
4) Jag har förvisso ett larm med kamera men bilderna kan bara skickas till larmcentralen, inte till mig. Det vill jag ändra på.
5) Jag vill ha ett larm med dubbla larmvägar, GSM och IP. Idag har jag bara GSM. Det är för lätt att störa ut.
6) Jag vill kunna larma av och på med telefonen.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
--- Verisure har väl som marknadsföringsargument att de har egna "larmcentraler", men varför skulle det vara bättre än det samhället/räddningstjänst/polis kan erbjuda?
Beror ju på hur man utnyttjar möjligheterna... Men [lite osäker] är det inte så att om LC får larm kan de skicka koordinater och även annan info direkt till utryckningsväktaren.
Att koppla larmet hårt till LC's utrustning innebär ju möjligheter: Redan nu utnyttjas väl att husdjursläge på detektorerna innebär att ljudstyrkan på sirenerna dras ner och motsatt att semesterläge betyder högre känslighet och full ljudstyrka.
Skulle jag försöka samma ändring på mitt larm behövde jag byta detektorer och klistra sjutton blöjor över siren och ljudande rökdetektorer. Och naturligtvis skulle huset då brinna ner för att jag gjort rökdekkarna obrukbara... :)

Att sedan väktare från vilket bolag det än är, sällan dyker upp förrän alldeles för sent och att de dessutom inte har till uppgift att stoppa pågående brott är ju en helt annan och beklaglig fråga.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
1) Jag kollade bokföringen. 10 kkr i avgifter de senaste två åren. Det är det tyngsta argumentet. Sen vi flyttade in har jag nog passerat 35 kkr.
2a) Min pensionerade far har 8 min hem till mig.
2b) Jag har 15 min hem från jobbet och ett yrke där jag oftast utan problem kan släppa allt och åka hem.
2c) Jag har bra grannar som ställer upp.
3) Jag vill ha kontroll över larmet själv.
4) Jag har förvisso ett larm med kamera men bilderna kan bara skickas till larmcentralen, inte till mig. Det vill jag ändra på.
5) Jag vill ha ett larm med dubbla larmvägar, GSM och IP. Idag har jag bara GSM. Det är för lätt att störa ut.
6) Jag vill kunna larma av och på med telefonen.
En trivial fråga: Har du haft någon nytta av dessa 35.000 kr? Som du vet om alltså.
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
A
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
En trivial fråga: Har du haft någon nytta av dessa 35.000 kr? Som du vet om alltså.
Det måste vara svårt att veta? Förhoppningsvis har ju skyltarna att det är larmat gjort största skyddet. Fördelen med Verisure är att dom oftast plockar ner skyltarna om man säger upp larmet. Sitter det Verisure larmskyltar på huset , så är det med största sannolikhet larmat på riktigt och inte bara skyltat med larm.

Men håller med om att avgifterna är höga och kommer precis som Nyfniken att slänga ut mitt Verisure snart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.