Någon som har erfarenhet av Eldrivna Fogrensare, och kankse testat någon av dessa?
Här är två typer jag tittat på (Conrad.se). Tips om andra märkern o varianter som du blivit nöjd med?

Einhell BG-EG 1410 230 V, för 375 kr
https://www.conrad.se/Fogrensare-Ei...rad-swe&pi=1326090&ci=SHOP_AREA_97313_0813072

Gloria Haus und Garten MultiBrush speedcontrol 230 V, för 1745 kr
https://www.conrad.se/Fogrensare,-Y...rad-swe&pi=1528863&ci=SHOP_AREA_97313_0813072

Det jag har probelm med är framförallt en grarageuppfart med liten gatsten i snyggt bågmönster, - inga raka fogar...
Jag inser att den lilla för 375 nog kan bli jobbig att köra där, men å andra sidan, man vill ju inte ha större, eller dyrare, maskin än nödvändigt....
Hur mycket måste man betala för att få något som fungerar - om det alls finns någon som fungerar!

Tilläggas bör att jag prövat allt annat - Manuellt med maskrosjärn.., Brännare, Salt, Hett vatten, Ättika,
Helst vill jag ju hitta ett mekaniskt sätt, det år ju bäst för miljön, men har tröttnat på att krypa timvis och få ont i knän och nypor.
 
Den billigare Einhell-maskinen du länkar till liknar ju den plattrensare som JULA säljer.
Jag köpte en sådan av nyfikenhet när den var prissänkt, men den var inte särskilt mycket att "hänga i julgranen..". Den klarar väl med fräsch borste att få bort lite lätt mossa i fogarna, men mycket mer än så går inte.
En detalj att ta med i beräkningen är väl också kostnaden för slitagematerialet/borstarna. För det går det åt.
 
GoForIt GoForIt skrev:
Den billigare Einhell-maskinen du länkar till liknar ju den plattrensare som JULA säljer.
Jag köpte en sådan av nyfikenhet när den var prissänkt, men den var inte särskilt mycket att "hänga i julgranen..". Den klarar väl med fräsch borste att få bort lite lätt mossa i fogarna, men mycket mer än så går inte.
En detalj att ta med i beräkningen är väl också kostnaden för slitagematerialet/borstarna. För det går det åt.
Ok tack... misstänkte något sådant. men har du provat någon större modell? Kanske värt at satsa på nån som är mer användbar ävan som allmän ytrengörare?
Alla tips välkomna!
 
Nej, när det är större ytor så kopplar jag terasstillsatsen till högtryckstvätten. Då åker allt med. Men man får foga på nytt efteråt.
 
  • Gilla
varga
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.