Vinn premiumblandare till moderna köket

Mora One Miniprofi köksblandare i krom på en bänkskiva med flexibel pip och diskmaskinsavstängning.


Ge köket en utseendemässig skjuts genom att byta ut blandaren till en designad och modern kökskran. Veckans vinnare tar hem en Mora One Miniprofi köksblandare med diskmaskinsavstängning. Den är självklart både energi- och vattenbesparande, samt har både normal stråle och sköljstråle. Tack vare att flexipipen går att ta loss blir det enkelt att skölja av tallrikar och annat i vasken.

Värde: 3 868 kr

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Mora One Miniprofi har soft closing, vad är fördelen med den funktionen?


1. Minimerar risken att du får luft i rören
X. Ökar livslängden på kran och rörinstallation
2. Ger ökad kvalitetskänsla

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 29 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Mora för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
cea och 2 till
  • Laddar…
Svar: X

Motivering:

Har flyttat till ett grannland där Moras kvalitets produkter inte är representerat mycket. Skulle passa utmärkt till den renovering av kök som jag nu gör.
 
Svar: X

Motivering:
Då vi behöver byta våran kökskran för att den knappt går att vrida i sidled längre skulle den här sitta som gjutet i vårt kök!
 
Svar: X

Motivering:
På våran blandare i köket har diskmaskinsavstängningen lyckats få fötter och gå iväg. Så för att slippa oroa sig för läckage när vi är på semester hade det varit perfekt med en ny snygg blandare som passar perfekt i vårat kök
 
Svar X , (men även 2 egentligen :) )
Motivering:
När jag renoverade mitt kök så drabbades jag av en fuskbyggare (mer om detta går att läsa i min blogg) Den kran som denne byggare installerade innan den nye entreprenören tog över, den är felinstallerad och nye entreprenören har inget ansvar. Det är, även detta, en kran med sköljfunktion, från Mora. Felinstallationen gör att det nu inte går att använda sköljslangen eftersom den är skavd och hakar i när man drar upp den, dessuom finns det ju risk att den går sönder helt med vattenskador som följd. En ny kran, som dessutom är så snygg som denna, skulle verkligen hjälpa mig i detta!
 
richardtenggren
Svar: X

Vi håller på att renovera vårt "nya" hus och denna skulle passa in perfekt i det kommande köket!
 
Svar: X

Motivering: Man behöver ju vatten för att överleva. Hur får man vatten? Det fixar vilken kran som helst. Men hur får man vatten på BÄST sätt? Med en Mora One Miniprofi.
 
Svar: X

Det är exakt denna modell som frugan spanat in och önskar sig! Underbart fin och elegant design, vore en underbar överraskning :) Men som det ser ut idag får vi nog nöja oss med nåt mer basic till köket.
 
Svar x!

Nyinflyttad i vårt hus smider vi planer på köksrenovering. Denna snygga "pjäs" hade vart ett grymt startskott.
 
Svar X

Har lovat frun att fixa till köket i vinter, bytte precis duschblandare till en Mora, och de var en fröjd att duscha utan kalkavlagringar och vatten som stålar precis överallt förutom neråt, att få samma kvalitetskänsla i köket vore grymt
 
engs
Svar: X

Motivering: Vi har en blandare från IKEA just nu, egentligen behövs nog inte närmare förklaring... men förutom att den är usel rent designmässigt, (alla gäster behöver fråga hur man använder den då designen inte ger någon ledtråd). Så har den det senaste halvåret börjat bli allt trögare och trögare att vrida på vattnet och nu är det mer akut att åtgärda.
Var och tittade på blandare senast i helgen utan att kunna besluta oss, detta vore ett utmärkt tillfälle att någon gör det åt oss!
 
Redigerat:
Svar: X

Motivering: Vi är mitt upp i vårat husbygga med en väldigt tajt budget (första huset bara hyreslägenhet innan). Fanns en massa tillval vi kunde göra märkte vi men budgeten tog slut så det fick bli en hel del standard. En fin kran från Mora One Miniprofi skulle ju gjort susen till att lyxa upp vårat kök. Min andra hälft hade brutit ut i tårar utav en sådan fin kran det kan jag säga!
 
Svar: X. Ökar livslängden på kran och rörinstallation

Vi köpte ett hus får två år sedan. Då tänkte vi att kvalitetet kostar mer än det smakar. En riktigt dålig blandare senare inser vi att vi borde tänkt om och köpt bra grejor direkt. Då skulle vi slippt både nedsprutade tröjor och skållade fingrar. Så för vår hälsas skull behöver vi nog en ny blandare.
 
Svar: X

En Mora One Miniprofi skulle passa jättebra i vårt nyrenoverade kök. Köket är i lantlig stil och den moderna kranen skulle vara pricken över i!
 
Svar:X
Grannen ovanför hon är sur, och sur på mig just nu pga att min gamla 70 talskran tjuter högt i vissa lägen, så läget är alltså akut!
Dessutom så har jag kronisk svår ledvärk där denna kran verkligen skulle underlätta livet.
Den skulle vara otroligt välkommen att flytta in till mig och den är ju dessutom sååå snygg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.