Tjao!

En fråga jag skulle vilja isolera min krypgrund underifrån med cellplast, kan detta vara möjligt? (En mindre del utav huset ca:40 kvm)
Måste ju vara betydligt lättare att krypa runt med dessa skivor än vanlig isolering?

Har läst tidigare att cellplast inte behöver vara tät utan kan andas (finns olika sorter, extruderad eller vad det hette, vad vet jag,,)

Alternativ är ju varmgrund, -men det är i sig en risk om den inte görs på rätt sätt eller :surprised:?

Vad tror ni? :-?
 
Varför vill du bara isolera grunden en mindre del av huset?
 
Detta ämne har diskuterats i andra trådar, ex. den som är aktuell nu och heter Isolera med cellplast
 
Varför jag bara vill isolera en del av huset är för att det är en tillbyggnad med torpargrund, resten är med källare.

Men det lutar nog åt att sätta igen gluggarna, sätta in en avfuktare (Woods eller liknande), en pax som får cirkulera och blåsa ut luft för undertrycket, samtidigt som jag kontrollerar det med en hygrometer att det ser ok ut.

Så jag lägger nog mer cellplast på murstenen, ev. isolerar marken med ovanpå plasten för att få mer värme i grunden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.