Jag ska montera en bänkskiva på tillhöriga skåp från IKEA men bänkskivan slår i dörrkarmen. Tvättstugan är ganska smal.
Från vägg till dörrkarm är det 583mm. Jag tänkte kapa skivan till 610mm men hur blir snyggast att göra vid dörrkarmen, är det att kapa ur fodret precis där bänkskivan kommer? För info så kommer jag ha tvättmaskin på den sidan så det kommer inte vara skåp utan långa stödben.
Tack på förhand
 
L
Kapa fodret och ställ det på skivan , enklast och snyggast om det går
 
Jag skulle kapat ett hack i skivan i stället.

Tror att det blir snyggast!
Och enklast, så du slipper montera loss dörrfodret (det är väl fodret du avser?).
 
Redigerat:
  • Gilla
RoBo och 2 till
  • Laddar…
Precis stämmer, känns som en enkel lösning helt klart, tummen upp. Hur är det bör jag silikona runt som man gör i kök?
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag skulle kapat ett hack i skivan i stället.

Tror att det blir snyggast!
Och enklast, så du slipper montera loss dörrfodret (det är väl fodret du avser?).
 
N newkidintown skrev:
Hur är det bör jag silikona runt som man gör i kök?
Det beror väl mycket på väggmaterialet, vad det tål.
I vår tvättstuga står en gammal Nimo-tvättbänk löst, ser ut som en liten rf diskbänk.
Och så har vi plastmatta på väggarna :)

Men i ditt fall skulle jag absolut silikona.
Själva skivan är väl spånskiva med laminat, och spånet sväller lätt om det blir blött,
bortsett från hur väggen är.
 
  • Gilla
newkidintown
  • Laddar…
En liten teknisk fråga, hur gör jag lättast när jag behöver rensa avloppet under? Ikea stommarna kommer stå på 8cm långa ben. Har du eventuellt någon lösning på detta? i och med när jag silikonat så kommer det sitta fast.
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det beror väl mycket på väggmaterialet, vad det tål.
I vår tvättstuga står en gammal Nimo-tvättbänk löst, ser ut som en liten rf diskbänk.
Och så har vi plastmatta på väggarna :)

Men i ditt fall skulle jag absolut silikona.
Själva skivan är väl spånskiva med laminat, och spånet sväller lätt om det blir blött,
bortsett från hur väggen är.
 
Jag ser inte riktigt problemet.
Vit P-trapp för handfat med horisontell och vertikal sektion, mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur ser ditt avlopp ut?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag ser inte riktigt problemet.
[bild]
Hur ser ditt avlopp ut?
Kranen och tvättmaskinen är sammankopplad så det är ett öppet hål med en rostfri bricka, som man brukar ha i duschen så att säga. Själva avloppet kommer sluta precis i linje med skåpets början. Så jag kommer nog att få bort brickan men sen att få upp filtret så att säga blir nog pilligare på 8cm höjd till skåp. Finns det kortare skåp men längre ben på Ikea som går i samma stuk? vill gärna få det fint i tvättstugan. Det blev väldigt många frågor fram o tillbaka
 
Redigerat:
Du tänker dig att du måste kunna rensa avloppet precis som i en dusch? Det blir en specialare där helt enkelt. Kanske ta upp ett hål i botten på skåpet och lägga på ett hyllplan så ser man inte hålet?
 
  • Gilla
newkidintown
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Kanske ta upp ett hål i botten på skåpet och lägga på ett hyllplan så ser man inte hålet?
Smart tips!
Ett helt löst hyllplan över den ursprungliga botten alltså.
 
Smart tackar så mycket. Det borde lösa problemet :)
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Du tänker dig att du måste kunna rensa avloppet precis som i en dusch? Det blir en specialare där helt enkelt. Kanske ta upp ett hål i botten på skåpet och lägga på ett hyllplan så ser man inte hålet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.