Förlitar mig på att internet har en smart lösning på mitt problem. Mellan våra fönsterparti sitter 2x45 reglar ihopsatta, detta är något vi vill klä in på något smart, billigt och lätt sätt. Betonar att de måste kläs in på något vis, inte bara målas. De går inte heller att bara sätta foder då reglarna sticker lite utanför och de krävs någon list på sidan också isåfall. Tips tack? Funderingar? Bolla idéer tack !
 
  • Två stycken 2x45 träreglar mellan fönsterparti som behöver kläs in, med utsikt över trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Exponerade reglar mellan fönsterpartier i ett hem söker designlösning för inklädnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Kanske klackfoder finns i olika storlekar , kolla in på varuhusen respektive brädgårdar
 
L Liteavvarje skrev:
Kanske klackfoder finns i olika storlekar , kolla in på varuhusen respektive brädgårdar
Hade inte en tanke på klackfoder alls faktiskt. Hur tänker du där? Att sätta ihop två klackfoder med list eller fog i mitten?
 
Bifogar ytterligare två bilder för att få helheten.
 
  • Mätning av innerhörnet vid ett fönster med en stållinjal för att visa exakthet i snickeriarbetet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttstock hållen mot en träram för att mäta precisionen vid ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Jag vet inte storlekarna på dom . men om passar på djupet men är stora på bredden , går ihop före så ligger utanför , då går det att kapa dom på längden , inte så noga men så nära som möjligt , fästa upp och sätta en smal list utanför i skarven
Det brukar vara snyggt med en list utanför , blir lite mer liv i fönstret
 
  • Schematisk bild som visar lösning för fönsterinstallation med reglar, kläckfoder och lister samt textanvisningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
S_B_O
  • Laddar…
Om du har tillgång till en bra såg, handhyvel och sandpapper, skulle jag föreslå nedanstående lösning. Du kan göra allt av standardlister och s.k. planhyvlat. Det är snyggast med en hel bräda ut mot rummet.

Schematisk illustration av snickeridetaljer med bräda och standardlister, föreslagen lösning för byggprojekt.
 
J justusandersson skrev:
Om du har tillgång till en bra såg, handhyvel och sandpapper, skulle jag föreslå nedanstående lösning. Du kan göra allt av standardlister och s.k. planhyvlat. Det är snyggast med en hel bräda ut mot rummet.

[bild]
Hittar inte rätt mått i vitmålat, vill undvika att måla själv då resterande av smyg och lister är färdigmålade vita.
 
L Liteavvarje skrev:
Jag vet inte storlekarna på dom . men om passar på djupet men är stora på bredden , går ihop före så ligger utanför , då går det att kapa dom på längden , inte så noga men så nära som möjligt , fästa upp och sätta en smal list utanför i skarven
Det brukar vara snyggt med en list utanför , blir lite mer liv i fönstret
Ska under morgondagen ta mig till bygghandeln och se om dem har klackfoder som täcker våra behov. Tack för tipset.
 
K Kissmebeautiful skrev:
Hittar inte rätt mått i vitmålat, vill undvika att måla själv då resterande av smyg och lister är färdigmålade vita.
Lycka till! Själv har jag nog aldrig köpt en färdigmålad list i hela mitt liv, så jag har svårt att ta till mig detta resonemang.
 
J justusandersson skrev:
Lycka till! Själv har jag nog aldrig köpt en färdigmålad list i hela mitt liv, så jag har svårt att ta till mig detta resonemang.
Vad underbart! Hos oss är de smidigast och enklaste vägen.
 
L
Hittar du samma nyans som du vill ha , på sprayburk , inte många meter att smörja allt i förväg innan uppsättning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.