Hej,

Jag byggde ett tvåbilsgarage från Arlanda snickeri (http://www.arlandasnickeri.se/) för ett år sedan. Det var riktigt enkelt att sätta upp garaget, det tog en helg att få upp det och på med taket. Då hade jag kvar att montera tre fönster, en dörr och portarna. De hade nog varit på plats på en helg också om det inte varit i slutet av november och jag dessutom ville måla fönstrena innan monteringen.

Det följer med en byggbeskrivning som är tillräckligt bra om man är någorlunda händig. Det skadar inte att ha en kompis som har lite vana av att bygga, tex när man ska resa takstolarna.

Valet för mig stod mellan Mellby och Arlanda. Det blev Arlanda eftersom de kunde leverera med en panelen jag ville ha (notläckt), annars tror jag att de är likvärdiga. Jag har för mig att du kan få Mellbys med färdigisolerade väggelement, det kan nog vara skönt!

Jag är mycket nöjd med mitt garage. Arlanda Snickeri skötte allting fint och konstruktionen känns rejäl. De skickade med lite för lite spik, men det är det enda jag kan klaga på!

Vet inte hur mycket du kan spara på att bygga i lösvirke, det är nog en del, men den tid du vinner kan du kanske ha till något mer lönsamt!

/Johan
 
Jag byggde ett Björklidens dubbelgarage i somras. Enkelt att montera och mycket prisvärt. Bra stabil konstruktion och bra passform.
 
Jag köpte ett garage 6x8,4 m inkl.portar tog lörd-söndag så var det färdigt mkt billigt var det oxå snabba lev rekomenderas

kolla på lövångersbygg.se :surprised:
 
Är det någon mer som byggt med Arlanda ??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.