Rätt svar 2) Disk Station Manager
Jo jag har en gammal trådbunden Som jag vill befria med denna häftiga trådlösa sak.
Lars W
 
2. DiskStation Manager
Jag har som många andra ett behov av ordning i kaoset
Med en sådan här mackapär blir det möjligt med en nystart bland alla gigabyte.
 
Rätt svar: 2 Diskstation manager
Behöver lagringsutrymme för måånga bilder då jag fotar mycket ! Hösten är ju en av de vackraste årstiderna att fota på !!
 
2. DiskStation Manager

En NAS är perfekt för både backup och för att lägga upp alla bilder från mobiler och kameror, CD-skivor och digitaliserade gamla vinylalbum - och eftersom jag är musiker som spelar in egen musik, så gör jag slut på lagringsutrymme på löpande band, så även för egna musikprojekt skulle en vinst av denna NAS vara mycket välkommen! :)
 
Svar: 2. Diskstation Manager
Motivering: Vårt hus med datorer och hårddiskar brann ned till grunden i Juni. Vore fantastiskt med en hårddisk som vi kan samla familjens foton, filmer på. Tack för en trevlig tävling, vilket fint pris
 
Svar: 2, DiskStation manager

Jag trycker på kameran och tiden står stilla
Allt fastnar, både det stora och det lilla
Platser, människor och minnen
Finklänningar och vardagslinnen
Ett smutsigt ansikte, en rödgråten kind
Blommor och gräs som böjer sig i vind
Lillebrors första steg måste finnas på bild
Det måste också svärmors min när hon ser tonårsdotterns orm och blir helt vild
Skolavslutningar, födelsedagskalas och BVC-besök
Söndagsmiddagar och vardagsstök..
Sol i all ära, men just nu hade ett "moln" passat bra
Då jag jag fotar mina åtta barn flera gånger varje da´
Jag vill frysa varje ögonblick, varje timme och minut
Och önskar därför lagring som aldrig tar slut..
 
2. DiskStation Manager


Då jag varit utan internet i hemmet förutom telefonen dom senaste 3,5 åren så är ju sparat material på flertalet telefoner och SD kort sky högt!!! Lagom till fiber kommer i slutet av året hade det varit perfekt och ha detta.
 
Rätt svar: 2. DiskStation Manager

Har c:a 20 års hemmavideo och digitala foton som idag lagras på en 7 år gammal Qnap, dags att förnya mao. Vore bra med 8 TB (vilket ju är ytan om man inte vill riskera den data man sparar) att migrera dem till, både säkra upp gammalt och även nånstans för dottern att lagra sina RAW-bilder sedan hon köpt system-kamera...

//Jörgen
 
Rätt svar: 2. DiskStation Manager

Jag gillar att själv ha kontrollen, och med denna lösning kan jag själv välja hur jag vill ha åtkomst till fotona. Dessutom är det mer troligt att fotona är säkerhetskopierade med denna lösning än med en lös USB-hårddisk som ska användas som backup då och då.
 
Svar: 2. DiskStation Manager

Det råder anarki på familjens gemensamma dator! Den håller på att säcka ihop på grund av att den är full av bilder och filmer från alla telefoner och kameror. Så fort man ska "tömma" sin telefon på bilder så måste skyffla rundor för att få plats. Denna NAS hade varit lösningen!

Ha en bra dag!
/Jonas
 
Svaret är 2 DiskStation Manager
Önskan om att kunna lagra alla 1000-tals bilder säkert som vi tagit under vårt byggande vore underbart. Bilder som är guld att ha i framtiden.
Nu när fiber är på G vore denna ytterligare ett lyft i vår datavärd.
 
2. DiskStation Manager
Behöver ett eget moln på landstället i Sollenkroka. Trots löften från väderlektanterna om skitväder har vi haft, i princip, molnfritt hela sommaren.
 
Rätt svar är 2. DiskStation Manager.

Då min telefon säger "Det inte går att öppna Galleri, det inte finns tillräckligt med utrymme på din lagringsenhet" hade det varit skönt om det gick att spara bilderna utanför telefonen men ändå alltid ha tillgång till dem!
 
2: DiskStation Manager

Vore väldigt bra att ha så att hela familjen kan dela filer på ett enklare sätt.
 
Svar: 2, diskstation manager.
En Synology skulle vara det perfekta molnet på himlen för oss som lever uppe i det blå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.