Hej,

Jag ska bygga nytt hus och det ska vara klart runt April nästa år, elektrikern från husleverantören som drar all el i huset säger att han tar 1200 kr per spotlight inkl arbete, jag tycker det är ganska dyrt, vad tycker ni? Är det ett rimligt pris?
 
Beror helt på vilken spotlight ni avtalar om. Kan vara billigt/ok/överpris. Ingår ev dimmerfunktion, osv.
 
F fcbarca skrev:
Hej,

Jag ska bygga nytt hus och det ska vara klart runt April nästa år, elektrikern från husleverantören som drar all el i huset säger att han tar 1200 kr per spotlight inkl arbete, jag tycker det är ganska dyrt, vad tycker ni? Är det ett rimligt pris?
Det är ett helt normalt pris för tilläggsarbeten. Det går inte att jämföra med vad själva spotlighten kostar.
 
E
Precis som Müssli skriver så är det ett normalt (fast) pris för ett sånt tilläggsarbete
 
Det är normal pris ja, sen tillkommer ofta kostnad för dimmer om de inte redan är inbyggt i drivdonet
 
Ok jag tyckte det var för dyrt eftersom en annan elektriker påstod att han kan göra det billigare
 
Då är det väl bara att anlita den andra hantverkaren då?
 
Det är alltid någon som säger sig kunna göra saker och ting billigare. Ett helt normalt pris, om inte tom bra.
 
  • Gilla
Andreas117
  • Laddar…
BirgitS
Risken finns väl att den som påstår att han kan göra det billigare har glömt bort att han dessutom tar betalt för servicebilen eller något annat som var inkluderat i den första elektrikerns pris, eller att du får spottar av dålig kvalitet som går sönder fortare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.