Fairlane
P phattrance skrev:
Tack så hemskt mycket för all hjälp. Jag antar att vi själva får försöka lösa detta istället för att anlita fastighetsskötare :)
Som sagt, forumet här är fantastiskt. Jag har ställt några frågor och man får svar inom några timmar, ibland inom några minuter. Ta en bild eller två och försök formulera frågan så tydligt som möjligt så får du garanterat svar.
 
P phattrance skrev:
Tack så hemskt mycket för all hjälp. Jag antar att vi själva får försöka lösa detta istället för att anlita fastighetsskötare :)
Tjänsten du söker finns, jag vet inte var du kan söka efter den. Men jag vet att ex. företag med många anställda utplacerade utomlands, åtar sig att sköta och hyra ut den anställdes villa medan utlandsuppdraget pågår. De företag som då åtar sig det uppdraget brukar ha en prisnivå som inte är realistisk för en privatperson att betala. Har hört siffror i stil med 10 000/månad. Men då ingår trädgårdsskötsel... Men det tillkommer kostnader om de faktiskt behöver åtgärda fel.
 
I Malmö heter det tex villa service, relativt nya vad jag vet, sysslat med detta i snart 30 år.
Finns många olika företag, även pensionärer som har såna jobb,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.