Hej!
Nån som handlat av Consteel byggvaror?
Är dom seriösa? Levererar dom i tid?

Har hittat ett Tarkettgolv som var jättebilligt hos dom!
 
Hej,

Har också hittat ett golv på Consteel, hur gick det för dig, köpte du golvet? Vad fick du för leveranstid?
 
BirgitS
Är dom seriösa?
Consteel, eller rättare sagt Saver Byggvaror AB som företaget egentligen heter, är inte certifierade av Trygg e-handel, vilket t ex bygghemma.se är: http://www.tryggehandel.se/butik/427/

Saver Byggvaror har två anställda men har bara betalat ut 242 000 kronor sammanlagt i lön och har en soliditet på bara 8 %: http://www.allabolag.se/5568768070/bokslut
samt ser ut att hålla till in något om mest verkar vara ett hyreshus: https://www.hitta.se/Alingsåsvägen+66+Borås/personer/2
De har skrivit ett felaktigt organisationsnummer på sin webbplats: http://consteel-byggvaror.se/Foretaget
 
Hej!
Nej, vi har inte beställt! Det känns skumt när det är så billigt... Dessutom har jag mailat utan att dom svarat...

Gällande lokalen dom håller till i så läste jag nånstanns att det dom beställer körs ut direkt från fabrik. Det gör ju att dom inte behöver ha nåt lager?

Vi kommer nog inte att beställa från dom. Speciellt inte när dom inte orkar svara på mail!
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag kan bekräfta att detta är en återförsäljare som man inte ska använda.

Jag har beställt fönster från dem, de var MYCKET billigare än alla andra och motiverar det med att de har låga lager och andra fasta kostnader. Eftersom det är samma tillverkare oavsett leverantör så beställde jag från dem.

Tyvärr så har nu leveransdatumet skjutits upp gång på gång från att vara början på augusti till idag (1:a september). Sitter nu hemma och väntar på leverans, men kan inte få tag på dem varken via mejl eller telefon för att få en ungefärlig tid. Det jag sparade på billigare fönster har nu tyvärr ätits upp flera gånger om pga snickare som kostar pengar utan att ha något att göra.

Det enda som är positivt är att jag vägrade göra någon förskottsbetalning och de gick med på det, har dock kvar och se om det över huvud taget kommer några fönster.
 
Håller med övriga. De levererar inte några varor och är väldigt svåra att få tag på.
Undvik!
 
Någon som fått sina varor? Hur har det gått?
Har hittat ett golv som är betydligt billigare än i handeln.
Men vågar man köpa därifrån?
 
A Andreas Jonasson skrev:
Jag kan bekräfta att detta är en återförsäljare som man inte ska använda.

Jag har beställt fönster från dem, de var MYCKET billigare än alla andra och motiverar det med att de har låga lager och andra fasta kostnader. Eftersom det är samma tillverkare oavsett leverantör så beställde jag från dem.

Tyvärr så har nu leveransdatumet skjutits upp gång på gång från att vara början på augusti till idag (1:a september). Sitter nu hemma och väntar på leverans, men kan inte få tag på dem varken via mejl eller telefon för att få en ungefärlig tid. Det jag sparade på billigare fönster har nu tyvärr ätits upp flera gånger om pga snickare som kostar pengar utan att ha något att göra.

Det enda som är positivt är att jag vägrade göra någon förskottsbetalning och de gick med på det, har dock kvar och se om det över huvud taget kommer några fönster.
Fick du varorna?
 
Beställ INTE byggvaror från Consteel.

Varorna är billiga, jättebilliga, jämfört med andra återförförsäljare. Men de levererar sent. Och i vårt fall var varorna också defekta.

Varorna kommer direkt från grossisten i Polen troligen därför det tar tid. Enligt andra återförsäljare som jag pratat med kan Consteel hålla så låga priser pga de köper andrasorteringen från Polen, därav defekterna. Detta är såklart obekräftade anklagelser från konkurrenter men allt sammantaget gör att man blir misstänksam.

Så fort man har jobbiga frågor eller synpunkter går de under jorden, slutar svara på både telefon och mail.

Ser att Saver Byggvaror (=Consteel) också ligger på Råd och Röns Svarta Lista dvs de följer inte Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
 
Enligt allabolag.se avregistrerades företaget för F-skatt 2017-06-01 …
 
Ok, nej den blir nog ingen beställning efter man läst allt detta.
 
Intressant. Och nu uppger de på Consteels hemsida istället för det avregistrerade "Saver Byggvaror AB" ett annat bolag - "Saver Bygg AB" med nummer 559088-5223. Samma personer bakom
 
Styrelsemedlemmar som är bosatta utomlands …
 
Kan nu även tillägga att jag varit i kontakt med Kronofogden som låter meddela att Saver Byggvaror AB har obetalda skatteskulder på ca 300.000 kr och ytterligare obetalda fodringar på ca 700.000 kr. Orsaken till avregistrering av F-skatt är enligt Allabolag.se bristande redovisning/betalning.

Med andra ord: håll er borta från Consteel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.