Hur isolerat jag lättast kattvinden? Ett jävla meck när inte isoleringen vill hänga kvar, samt vetilationstrummor ivägen etc. Jag har försökt med snöre men det var meckigt det med. Skulle jag satt fast plasten längst ner och satt vertikala lekt allteftersom jag jobbar mej uppåt? Alla tips å knep är välkomna mvh rörläggarn Oisolerad kattvind under konstruktion med synliga ventilationstrummor och löst isoleringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isoleringsarbete på en kattvind med plastfolie, snören och synliga ventilationstrummor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Ja det är pyssligt att få dit iso , det går att jobba sig uppåt med snören och plasten , men för att få det att vara kvar bör du nog sätta spikläckten för skivorna allteftersom , finns det luftspalt mellan skivan som syns och yttertaket , ser tejpat ut på skivan första fotot
 
L Liteavvarje skrev:
Ja det är pyssligt att få dit iso , det går att jobba sig uppåt med snören och plasten , men för att få det att vara kvar bör du nog sätta spikläckten för skivorna allteftersom , finns det luftspalt mellan skivan som syns och yttertaket , ser tejpat ut på skivan första fotot
Ja det är luftspalt bakom, läkt kommer.
L Liteavvarje skrev:
Ja det är pyssligt att få dit iso , det går att jobba sig uppåt med snören och plasten , men för att få det att vara kvar bör du nog sätta spikläckten för skivorna allteftersom , finns det luftspalt mellan skivan som syns och yttertaket , ser tejpat ut på skivan första fotot
Ja det är påbörjat luftspalt iaf. Vad tänkte du på?:) Ska testa annan metod för kattvinden imon. Är fogskum bättre?
 
Kanske enklare/snabbare att fästa snöret med häftapparaten direkt på reglarna ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske enklare/snabbare att fästa snöret med häftapparaten direkt på reglarna ?
Har testat både det å spik för å hålla fast isoleringen. Ska testa sätta lekt idag med plasten innanför lekten å börja nerifrån å jobba mej uppåt. Det är just kattvinden som e gäj. Sedan går det nog lättare när man väl kommer på rätt sida takstolarna sas.
 
L
Vid isolering mot taket ska det vara en luftspalt ca 20-25 mm , som är helt öppen i takfoten och ovan där isoleringen slutar , om du spikar ett tak där med ett mellanrum mot nock , glöm inte att sätta ventgaller på gavelsidorna , då ventilerar det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.