Den utgör ju ingen brandrisk längre. ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Inget nytt här eller? Om du fått svar från Bosch eller så
 
Mikael_L
Jo det är inbokat en servicebesök nästa vecka. :)

to be continued ...
 
Bra, förklara då läget – att elektroniken har överhettat. Det standard rep-kit som finns är tänkt som förebyggande och hjälper ju inte i detta fall.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Om rep-kitet är den lilla plastdosan med kretskortet i så räcker det ju att byta den.

Vi får se, vi får se. Men jag har varit i telefonkontakt, och förklarat att det redan har brunnit, fick ingen direkt reaktion på det, vad det nu betyder. Men jag har meddelat läget åtminstone.

Det var andra konstigheter. Han jag pratade med hittade inte webregistreringen jag gjort, och visste inte ens något om denna utbyteskampanj.
Han registrerade ärendet på nytt, jag var noga och påpekade flera gånger att det nu troligen fanns minst två registreringar om samma sak i deras system.
Men inte heller detta verkade bekymra han i Bosch kundtjänst.

Jag ska ta detta med teknikern som kommer också, så de inte försöker komma flera gånger, vore ju rätt onödigt för dem.
 
Rep-kitet är inte hela kretskortet. Det är ju ca 3 år sen dom detta var på tapeten, killen på Bosch kanske var ny på jobbet. Detta blev ju olika stort beroende på var i landet maskinerna fanns. Var i Sverige bor du?
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
BSH-tekniker här precis nu.
Strax är vi klara. :)
 
Mikael_L
Jag kör en tom maskin just nu.

Ingen rök än ... ;)

Såhär ser själva fixet ut, det är en extra elektronikdosa som kopplas in mellan lite befintliga kablar och kontakter.
Elektronikdosa med kopplade röda och vita kablar och synliga kontakter, ersättning för bränt kort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så iom att vår maskin redan brunnit blev det byte av mer, dvs hela boxen med det brända kortet.
 
Och vad innehåller fixdosan? Ett mellanrelä?

Protte
 
Mikael_L
Jag försökte naturligtvis kolla lite, men jag hann ju inte dissekera dosan, det behövdes nog en liten mejsel för att öppna den.
Jag var nog en alldeles tillräckligt besvärlig kund för teknikern ändå ... :oops:

Det såg ut att kunna varit ett effektmotstånd, ett relä eller en kondensator i dosan.
 
Härligt att det löste sig. Jag undrar mest om de handdiskade åt dig när de ändå var där? :D
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Härligt att det löste sig. Jag undrar mest om de handdiskade åt dig när de ändå var där? :D
Om de gjorde det blir jag förbannad. BSH-teknikern som var hos oss i förra veckan och fixade tvättmaskinen vägrade att handtvätta två veckors tvätt. ;)
 
Det kanske ingår om man köper en svindyr Cylinda? Jag menar hur skulle det se ut om det ingick i det B-sortiment av vitvaror som vi i pöbeln har råd med?
 
Mikael_L
mexitegel mexitegel skrev:
Härligt att det löste sig. Jag undrar mest om de handdiskade åt dig när de ändå var där? :D
Han var väl inte dummare än att inse att jag direkt vill provköra maskinen .. ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Varför skulle teknikern handdiska när han lyckades laga maskin? Hade han misslyckats så hade det väl varit befogat att diska undan lite.

Protte
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.