Såg att det var 449 i år men 30 dagar fortfarande, 2 inloggade samtidigt.

Casta från mobilen då?
 
Går det att visa några linjär tv kanaler på Apple TV?
 
F fredrik.johansson skrev:
Jag har skippat bas-tv helt, ser allt jag behöver via appletv. Då sparar du pengar någon månad tidigare! å andra sidan är jag ingen storkonsument av tv...
Haha, vet faktiskt inte varför vi skulle behöva bas-tv egentligen.. sitter så inrotat på ngt vis. Sambon och jag ser i princip aldrig de program vi vill se "live" utan vi tittar på dem på play när vi har tid, så det skulle nog fungera utmärkt att skippa det också (y)
 
nino nino skrev:
Såg att det var 449 i år men 30 dagar fortfarande, 2 inloggade samtidigt.

Casta från mobilen då?
Som jag skrev längre upp i tråden, så har jag kört några säsonger med att casta från ipad/iphone till appletv gen3, p.g.a C Mores app inte finns till den. Det har fungerat väldigt dåligt, då det krävs flertalet omstarter av app eller att castandet avslutas om paddan går i viloläge..

Jag hoppas verkligen att C Mores app på apple-tv gen 4 eller 4K fungerar riktigt bra.. någon som vet?
 
Jag har en Apple tv 4 och där funkar appen bra.
 
A arasmus skrev:
Jag har en Apple tv 4 och där funkar appen bra.
Precis vad jag vill höra, Inget buffrande eller att det hänger sig då? =D
jag är inte vänligt inställd till C More och deras teknik efter 5-6 säsonger med frustrerande krångel xD
 
J JohanLun skrev:
Går det att visa några linjär tv kanaler på Apple TV?
Nja. Svtplay och tv4play har välfungerande appar. Programmen läggs ut samtidigt som de sänds linjärt, men det är ju ingen riktig direktsändning. En del program och sport livesänds och brukar fungera fint.
Tror att alla program går att se. Utbudet är väl samma som via webben.
 
Gillar vanlig TV och kör med IPTV från Telia, har alltid fungerat max 2-3 korta avbrott under dryga 10 åren som vi haft det och aldrig pixlar. Kollar in vad som visas och markerar de jag vill se så att det automatiskt byts kanal när program startar.
Sedan kör jag deras Play-funktion för mina kanaler i fritidshuset med mobilt bredband och Chromcast till Tvn. Vid enstaka tillfällen streamer jag någon annan betalplaytjänst.
Kostar ju lite och rör mest om någon eller några hundralappar i månaden för en enkel lösning.
Bra bild och ljud är ett krav, HD+bra surround.
 
  • Gilla
FiddeBo
  • Laddar…
Var tvungen att testa Nyhetsmorgon i dag på TV4

Apple TV streamat via fiber 100/100 ligger c:a 30 sec efter CanalDigital via satelit som ligger 1 sec efter marksänt Hörby TV4.

Kvalité skillnad är svårt att bedöma men marksänt HD finns gratis bara på TV1 och2 men bara i 720 upplösning ej full HD.
Apple TV och CanalDigital har full HD 1920 x 1080 aldrig något strul.
 
  • Gilla
FiddeBo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.