Martin_B
Finns det några riktlinjer för vad det skall vara för avstånd mellan dörrblad och golv, i det fall man inte skall ha tröskel? Dvs. som i detta fall pardörrar mellan två rum, där golvet går i en helhet mellan rummen utan skarv.

För ventilationens eller ljuddämpningens skull spelar det ingen roll för vår del.

Hittar dock ej riktlinjer för just avstånd mellan dörr och golv just.
 
L
Finns inget skrivet om det , upp till var och en hur mycket , klart ska du ha en matta framför dörren måste den få plats under dörren + lite till
 
Martin_B
L Liteavvarje skrev:
Finns inget skrivet om det , upp till var och en hur mycket , klart ska du ha en matta framför dörren måste den få plats under dörren + lite till
Okej.., ja det får inte bli fult mycket heller. Tänkte också på matta, men det får bli anpassat till en tunn matta då. Vill inte ha för stort mellanrum nämligen. 16-18 mm högst.

Får väl se vart det landar :)
 
Martin_B Martin_B skrev:
16-18 mm högst
Det tycker jag nästan är för mycket. Om man inte har någon tröskel kan det ser konstigt ut med ljus som sveper under dörren från motsatta sidan. För mig skulle det se ut som om pengarna inte hade räckt till..
 
har ~ 15mm
 
Martin_B
Ja ni grabbar, det är lite så jag tänker... får inte bli för mycket.
Det där med ljus har mindre betydelse då det är glasade dörrar, men förstår precis vad du menar. Kollade just på ljusgenomsläpp under dörrar igår för att kolla vad som såg normalt ut.

Får la dra ner det till 15 mm, 1-2 mm hit och dit liksom gör ingen stor skillnad för eventuella mattors skull.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.