Behöver lite hjälp att fundera ut vad jag ska ge till mina tvillingpojkar som fyller fyra år. Då det är två så måste jag ju fixa två likvärdiga presenter, eller en stor present som kan användas tillsammans.

Jag funderade först på nerf-pistoler eller bössor men vet inte om det är något för dom eller ej, Radiobilar hade jag själv roligt med som liten, jag hade enr iktigt bra modell som jag fortfarande har nånstans, tror mina systersöner har haft den "till låns" de senaste 10 åren :p En riktigt kvalitétsgrej som går på 6st AA batterier. Någon här med erfarenhet som kan ge tips på bra märken isåfall så jag inte går och köper något biltemaskräp?

En annan sak jag funderade på vore en stor elbil som rymmer två, ganska dyrt för vår budget men vad gör man inte för sina barn... Vi hade en från Classe som dom älskade men batterierna var dåliga på den och dom växte ur den, så vi sålde den vidare. En sådan kunde också vara intressant, men igen hur unvdiker jag dåliga märken och får nånting bra?

Andra tips och förslag? Pojkarna är väldigt vilda av sig och alla leksaker måste tåla stryk, vilket gör att det mesta från affärerna idag inte håller.... Plastos leksaker kan jag därför rekommendera.... deras tramp-traktorer håller för allt.
 
Tja, vi är ju på byggahusforum, så jag får väll föreslå verktyg.

När mina tvillinggrabbar fyllde tre så byggde vi verktygslådor efter modell ur boken "Castor snickrar" av Lars Klinting.
http://www.larsklinting.se/sv/books/castor/castor-snickrar
De fick en varsin grunduppsättning med verktyg som jag samlat ihop ur det där krafset som alltid brukar ligga i botten när man köper lådor med verktyg på auktioner eller loppisar. Halvdana skruvmejslar, klumpiga skiftnycklar, universaltänger och sådant. Användbara grejer, men inget förstahandsval för en själv.

Det är alltid väldigt viktigt att deras verktygslådor kommer med när jag ska göra något jobb, och de är mycket stolta när jag då och då ber att få låna ett verktyg av dom.

Nu när de fyller fyra så köper jag till lite mer och bättre verktyg åt dom. Jag räknar med att det får bli en återkommande present varje år med bättre och mer avancerade verktyg vart efter åren går.
Två hemgjorda träverktygslådor fyllda med diverse verktyg på en trätrall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Manberg och 1 till
  • Laddar…
Dom har redan liknande saker, några trähammare och en snickarbänk jag gjorde åt dom att ha i lekrummet, har också snart gjort en större griffeltavla som dom ska kunna rita på, blir en present det också. Jag vågar inte ge dom nånting som faktiskt är metall, som sagt dom är vilda... Den där hammaren var på gränsen också.

35218038533_10cd74db79_z.jpg

31623986260_e2228ec30e_z.jpg
 
Nerf är ju kul, men du kan nog vänta ett par år. Det gör ont att få i ögat och dessutom håller dom sådär.

RC-bil finns det ju fritt med skräp. Ska man kunna ha den ett tag och dessutom kunna reparera säger jag en Traxxas 2WD 1:10 eldriven RTR och ställ fartreglaget i "trainermode" (så kan du själv leka lite i smyg).
 
  • Gilla
DennisCA
  • Laddar…
Har funderat lite samma, och de här pojkarna är kanske inte så mogna för sin ålder heller (kanske relaterat till att dom var prematurer)...

Tillägg: Kollade just priserna på Traxxas och det är nog mer än jag har råd med, skulle det bli RC bilar behövs två, annars är det slagsmål som gäller.
 
Min finska är lite begränsad (mest svordomar), men 80€ var skumt billigt...

Alla Rc-bilar jag har köpt till barnen har varit skräp till jag köpte en Traxxas. Varsin skulle vara overkill.

Populärt hos oss: cobra walkie talkies (typ 500sek) på Kjell.com. Funkar faktiskt bra att prata i vilket gör det roligare.

Leksakskassaskåp är också populärt.

Annars är väl 4år lagom för första cykel, slalom, fiskespö.
 
Dom har cyklar och sånt (balanscyklar, 8km var det längsta dom åkt en dag) dock.

Ja det var annars hyrespriser, märkte det först efteråt. Kollade lite mera på videos på de där bilarna och tror inte mina pojkar är redo för dom, är även rädd dom kan ha sönder den. Så jag tror vi satsar på en såndär rallybana istället som dom kan köra bilar på inomhus.

Skulle så gärna vilja ge dom en såndär John Deere elbil men pengarna finns inte:
https://www.eurotoys.fi/main/index.asp?utm_source=Guava&site=1460&vn=94-323359

Jag hittade annars den modell av radiobil som jag har sen barn, en Tayio är det, den finns hos mina systersöner fortfarande och jag ska renovera den bäst jag kan, så får pojkarna leka med den:
 
harry73
Byggsats till en lekstuga som ni bygger tillsammans
Och byggsats kan även vara lösvirke om vill.
Eller en träkoja med repgunga.
Är de lite vilda är det bra med mycket utelek och uteaktiviteter tillsammans med er.
Så fokusera på det.
Bygga en lådbil tillsammans.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.