Martin_B Martin_B skrev:
Nädå, inget konstigt med det. Det är många som kan mycket utan att arbeta med det till vardags :)



Ni får väl måla halva trappan var så blir ni bägge nöjda? :D

Skämt åsido, det verkar som att du vill måla för hand, med pensel, för att du tror att det är mer tidseffektivt, medan din man verkar vilja sprutlackera för att han tycker det är fult med penseldrag (något som du inte har något emot skriver du, men verkar heller inte ha som krav).

Kan du inte göra som så då att du ger honom "rätt", "ja älskling, det blir nog smidigare att sprutlackera", sedan går han snällt och gör detta med ett leende, och känner sig nöjd samtidigt som du slipper att lyfta ett finger?
Bättre deal än så lär du inte få, och heller inte mer tidsbesparing än så få för egen del, du slipper ju lyfta ens en pensel :D
Ja, det blev som det sista stycket du skrev. Han har börjat sprutmåla trappen nu :p

Jag kanske är konstig men jag hade som gärna fått måla trappan bara för att känna att jag bidrar med något. Han gör allt och det är väl en lyx egentligen. Men då kunde jag måla trappan medan han går på nästa projekt.

Men, ja. Det blir en sprutmålad trapp nu. Och jag har hunnit städa ur min bil. Blir väl bra i slutändan :)
 
  • Gilla
etxgmg och 2 till
  • Laddar…
Martin_B
Se där ja... slutet gott, allting gott :)
 
catherineb catherineb skrev:
Jag kanske är konstig men jag hade som gärna fått måla trappan bara för att känna att jag bidrar med något. Han gör allt och det är väl en lyx egentligen. Men då kunde jag måla trappan medan han går på nästa projekt.

Men, ja. Det blir en sprutmålad trapp nu. Och jag har hunnit städa ur min bil. Blir väl bra i slutändan :)
Städa hans bil också så bidrar du ännu mer till ert gemensamma och sen kan ni tillsammans ta tag i nästa projekt med två välstädade bilar och en fin trapp.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.