A
Tack för att du håller oss uppdaterade.
Ingick det något sim kort? Eller framgick det vad som används över sim-kortet (data, sms, samtal)? Går det över Ethernet i första hand och sim kort som backup?
 
J
Hej, sim kort ingick inte men den använder framför allt data över gsm men det går att redigera under varje användare om man ska få samtal, sms eller tryck (push-notis ;) )

Ska prova med ett telia m2m kort och se hur det fungerar till helgen med gsm. Gsm ska vara backup medan nätverket är primär kommunikationsväg

nedan kommer ett skärmklipp från kontrollpanelen i webläsaren (samma funktioner finns även i appen men jag vet inte hur man tar skärmklipp :oops:

Skärmdump av användarkontrollpanelen i ett webbläsargränssnitt för hemlarmssystem med olika kommunikationsinställningar.
 
A
Tack, det ser riktigt intressant ut. Gillar deras översättning av push notis till "tryck".:)

Vad finns under menyerna säkerhetsföretag och larmcentralen?
 
J
Ja det är en lustig översättning ;)

Säkerhetsföretagsmenyn finns det möjlighet att som de själva skriver "begära uppkoppling till larmcentral med ett tryck" , en lista på larmcentraler helt enkelt och vad jag antar är en intresse anmälan om man trycker vidare, ingen larmcentral i sverige än men Securitas i estland och danmark finns med.
Skärmdump av en säkerhetssystemmeny med lista på tillgängliga larmcentraler och deras webbadresser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Under larmcentral finns möjlighet att manuellt ange ip-adress, port och abbonentkod till valfri larmcentral, systemet ska kommunicera med contact id (har jag för mig det hette)
Gränssnitt för säkerhetssystems inställningar med fält för IP-adress, port, och val av kommunikationskanal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har man kontant kort så kan man se saldo:
Skärmdump av säkerhetssystemets användargränssnitt med menyval för GSM, larmcentral och saldocheck.


Klickar man in sig på enheter så ser man aktuell status och kan klicka vidare till konfigurations menyn för enheten (alla enheter går att döpa själv, just nu heter de magnetkontakt osv för enkelhets skull) :
Skärmdump av en säkerhetssystemapp med enhetsstatus och inställningar för en kombidetektor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


under rum så får man upp denna info:
Gränssnitt för säkerhetssystem med meny för enheter och status för temperatur och anslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Då har jag med beställt ett paket med trolig lev imorgon, tog med lite extra prylar. Ska bli spännande att se hur det fungerar.

Du har inte med någon siren? Vad händer när larmet löser ut, är det inget som tjuter?
 
Hur är det tänkt fungera vid strömavbrott? Finns det backup-batteri i centralenheten?
 
A
Sitter ett batteri i som ska klara ca 15timmar.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
A
Kompletterar med några bilder till,

Siren, betydligt mindre än jag räknat med
Rökdetektor, något större än jag trodde.
Hub

Allt känns välbyggt och ser snyggt ut.
Var otroligt enkelt att lägga in och konfigurera.
 
  • Rökdetektor bredvid en tändsticksask på en svart yta, för att jämföra storleken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rökdetektor bredvid en tändsticksask för storleksjämförelse på en köksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit, fyrkantig smart hem-hub med logotyp placerad på ett rottingbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Läste att ajax ska kunna läsa in rtsp dvs sreama bilder från en övervakningskamera. Något ni hunnit pilla med?
 
A
Har inte hittat något hur man knyter kamera till systemet, men verkar som det ska komma i nästa uppdatering.
 
J
Precis, det ser ut som det kommer i kommande uppdatering av firmware.

Såg nu att webbutiken där jag köpte larmet har kampanj på startpaketet för 2995:- så jag skulle ha väntat en vecka med beställningen med andra ord :cry:
 
J
  • Gilla
Daniel Gr och 1 till
  • Laddar…
Har beställt ett för o lattja lite med, kommer i morgon :D
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
A
Kul att vi blir fler:)

Fick en firmware uppdatering idag igen, men kan inte se något nytt.
 
J
Fick samma uppdatering jag med och kan heller inte se något nytt men det är nog ett bra tecken på att man utvecklar sin firmware i alla fall skulle jag tro :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.