Albinp3 Albinp3 skrev:
Får man gissa att det kommer byggas mikrobryggeri i källaren? ;)
Hej,
Lite för lågt i tak. Antar vi "känner" varandra via sociala medier?
 
I dag söndag satte jag igång med mindre roliga sysslor. Under halva vardagsrummet finns en dörr in till någon form av krypgrund i ståhöjd. Dagens projekt blir att rensa så mycket organiskt material jag kan. Tidigare ägare förvarade ved här nere vilket inte könns optimalt. Började logga i fredags och har hittils vad jag har kunnat läsa av kommit upp i som högst 69 %. Allt virke som ligger på golv och längst marken är väldigt torra.
Man ser att det finns lite angrepp i taket men känslan är att det är gammalt då virket känns väldigt torrt.

I dag finns en ventil står öppen. Eftersom det verkar ha fungerar väldigt bra hittils med ventil öppen, ingen avfuktare och ingen plast på golvet så tänker jag fortsätta så. Kommer följa luftfuktigheten och börjar den gå upp högt så får jag fundera på åtgärder.

Någon som tycker jag borde agera annorlunda?
Rörig krypgrund med ved, plankor och löst material på jordgolv och ventilerat takutrymme
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röran av ved och organiskt material i blå säckar och löst på golvet i en krypgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingång till krypgrund med torrt virke på marken och tecken på äldre angrepp i taket, ventil öppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det kommer nog fungera även i fortsättningen. Hur är temperaturen? Kanske slänga in några vinhyllor? ;)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det kommer nog fungera även i fortsättningen. Hur är temperaturen? Kanske slänga in några vinhyllor? ;)
Ligger just nu runt 19 grader.

Har ölförrådet just nu utanför i stället : )
Ölförråd med olika flaskor på hyllor i en källare, visande bryggerier och etiketter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
A axmode skrev:
Hej,
Lite för lågt i tak. Antar vi "känner" varandra via sociala medier?
Mja, vi är la från samma stad har jag för mig att jag läst någon stans (lkpg). Samt att vi har samma intresse för öl.. Stalkar dig även på insta! ;)
 
Martin_B
Var ju en rejäl "kryp"-grund.... snarare en "gå"-grund... nästan så man skulle ha gjutit upp en klack runt hela grunden, gjutit en platta, och vips så har du utökat källaren en aning :)
 
Hej.
Nu är vi igång.
Rev golvet i en om/tillbyggnad från 70-talet och under ser det ut så här. Obehandlat kan man lugnt säga.
När huset byggdes var här en punschveranda.

Har bara rivit en bit men vad tror ni? Något som kan slipas och användas?
Återkommer med mer när allt är rivet.
Rivningsprocess av gammalt golv med synliga träplankor och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Martin_B
A axmode skrev:
Hej.
Nu är vi igång.
Rev golvet i en om/tillbyggnad från 70-talet och under ser det ut så här. Obehandlat kan man lugnt säga.
När huset byggdes var här en punschveranda.

Har bara rivit en bit men vad tror ni? Något som kan slipas och användas?
Återkommer med mer när allt är rivet.
Var ju klart inte det finaste golvvirket :D ...ser ut som någon gammal råspont eller liknande.

Du kan alltid prova och slipa. Är det inte för mycket kådlåpor och lossnar det inte allt för många kvistar som du blir tvungen att plugga, så blir det säkert bra.

Betydligt snyggare än plast eller någon billig laminat! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.