Vi bytte nyligen vår duschhörna. När vi tog bort den gamla fanns en större rosa fläck på vårt golv. Även fläckar på väggar..
Vad är detta?? Är det mögel? Och hur får man bort det?
Jag har provat allt.. Tvål, såpa, ättika, klorin, T-röd.. Men inget biter.. .
Nån som sitter på nå fakta, å har nå tips.?
 
  • Ett kaklat golv med en stor rosa fläck nära väggen indikerar möjlig mögelskada efter att en duschhörna tagits bort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Missfärgning
 
Tror inte det. Inget som borde ha färgat av sig..
 
L
Det är inte mögel , mögel är prickigt , grå , vit och svart med mer eller mindre utbrett
Det är plastmatta färgar något av sig så kan det gå ner i mattan , hur ser den som var ovanpå ut under
 
S
Har likadana missfärgningar på vår matta. Är helt omöjligt att få bort. Säg gärna till här om du lyckas!

Mögel är det inte iallafall.
 
nån som hållit på med hårfärgning kanske och det läckt ut?
 
Är det någon form av naturstensmosaik?
Jag har noterat att vår natursten i duschen blivit missfärgad blå efter att jag glömt skölja bort en kladd blå duschtvål.
 
Schampon med olika tillsatser i kan ge det där resultatet. Bl a silverschampo.
Antingen det eller hårfärg som reagerat med mattan och gett den där missfärgningen.
 
Det kan visst vara mögel.... Antagligen Fusarium som trivs i bland annat badrum.
Även vanligt efter översvämningar.
 
Tack för ditt inlägg Needas! Jag tror oxå på fusarium efter lite efterforskning. Fläckarna är fortfarande kvar.. Konstigt att nåt kan sitta så infernaliskt!
 
På byggvaruhuset berättade säljaren att tuschpenna på spånskivorna och gips, kan tränga genom plastmattan och skapa missfärgningar. Dock är väl detta inte troligt att det är tusch...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.