ska bygga nytt hus med garage och hade velat ha golvbrunn i garaget så vatten ifrån bilen kan rinna ner men fick inte för kommunen.
Dom föreslog att ha ett nersänkt kärl i plattan med ett galler över som tål att köras på.
Så man själv får ta upp och tömma så det alltså inte är kopplat till något avlopp.
Någon som har denna lösningen som kan dela med sig om bilder och info hur ni löst det?
 
  • Gilla
le folle
  • Laddar…
Olje skiljare är för dyrt. Jag trodde det skulle räcka med en brunn med olje stopp för 1000kr men det räckte tydligen inte så får bli ett kärl som jag själv får tömma och sen kan man ju göra en fuling att koppla på sig i alla fall och gömma inkopllingen i körlet men hade velat se bilder på hur det kan lösas
 
H
Montera golvbrunn och när ni gjuter så gjuter ni över locket till golvbrunnen, det lilla genomskinliga locket ( tunt med betong ).
Sen när allt har torkat och godkänt så knacka hål där brunnen är.
Så gjorde vi.
Med en stor stenkista utanför garaget.
 
H Hallerudsbo skrev:
Montera golvbrunn och när ni gjuter så gjuter ni över locket till golvbrunnen, det lilla genomskinliga locket ( tunt med betong ).
Sen när allt har torkat och godkänt så knacka hål där brunnen är.
Så gjorde vi.
Med en stor stenkista utanför garaget.
Jo absolut har jag tänkt den tanken men man vill ju ha lite fall också
 
H
Inga problem med fall.
Skanska gjorde åt mig.
Blev kanon bra.
Fall och ned mot brunnen.
På med locket och gjut ett tunt lager.
Inga problem
 
Ok tänkte bara att man kan ju inte ha det så det syns i betongen att man gjort fall så det syns för då anar dom ju att det finns en dold golvbrunn. Men det ska nog funka så får nog bli denna lösningen
 
H
Vill ju inte ha vatten efter väggarna.
Bättre det samlas i mitten av garaget ju :)
 
Får nog gjuta golvet rakt sen slipa fall efteråt så det inte syns :)
 
Nej det vill du inte...
Ett sjuhelvetets jobb å skapa fall efteråt.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Klart man inte vill men det syns om man gör fall när det är dax för slutbesiktning och då avslöjas kanske den gömda golvbrunnen.
 
H
Ja kanske.
Men jag klarade 3 st garage :)
 
Man har ju svårt att se att det skulle vara sämre med en golvbrunn till en stenkista i backen, än att bilen står på garageuppfarten och droppar olja och smält snö ner på backen...
 
  • Gilla
Aser
  • Laddar…
H
Vet det.
Men nu är det smält vatten inne i garaget jag vill bli av med.
Hade heller inte möjlighet att koppla på avlopp med oljeutskiljare
 
I mitt garage har jag golvbrunn med fall i mitten av vårt man parkerar bilen och avloppet gick till ett kärl som i mitt fall var en uppkapad 20l dunk. Sen hips vips så tog dunken bort och ett lock av durkalu skruvades dit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.