Ö-byggaren skrev:
Fredells har 20% på elfa skjutdörrar = oslagbart pris/kvalitet!!

halleluja!!
Jajjemen :) och vi har beställt och slapp momsen via en polare också .. 40% rabatt yiiiha :)
 
Langbein
Elfa är junk jämfört med Lumi såg vi i affärn, men lite billigare.

Ikea har en ball Pax byggapparat på nätet, skjutdörrar med faner Hakadal, jag snokar på övertid :D
 
Annaman skrev:
Elfa är junk jämfört med Lumi såg vi i affärn, men lite billigare.
Hur har du kommit fram till det?

Vi köpte just två smala dörrar till hallen, cirka en meters garderob. Vi ville ha aluminiumprofil indelat i fem rutor och det kan många leverera, men med varierande resultat. Lumi var billigare men grövre i profilerna så dom föll bort. Min känsla generellt var snarare att elfas dörrar är nättare och mer genomtänkta, känns som högre kvalitet helt enkelt, tyvärr ofta till ett högre pris.

Man kan säkert hitta exempel där elfa är billigare men generellt har jag alltid sett elfa som ett (onödigt) dyrt alternativ - andra dörrar är mer prisvärda. Dock finns det ju designtdörrar som är mer än trippelt dyrare än elfa..... ::)

Jag tycker också man ska ta en titt på Bauhaus dörrar - man har flera serier där dom billigaste är mycket billigare än elfa och lumi men också smäckigare, den dyrare serien däremot är mer genomtänkt, tex saknar golvskenan spår där smuts kan fastna. Den dyrare serien blev dock dryga två tusen spänn dyrare än att köpa elfa på Fredells med 20% rabatt....
 
Langbein
Det var väl mest Elfas trådbackar vi vissnade på.
 
Annaman skrev:
Det var väl mest Elfas trådbackar vi vissnade på.
Ok, jag trodde vi pratade om dörrarna.....

Det är ju synd att säga att trådisarna är snygga, men väldigt praktiska är dom..... :)
 
Langbein
Vi köper dörrar med inredning, köper andra bara dörrar? ::)
 
Annaman skrev:
Vi köper dörrar med inredning, köper andra bara dörrar? ::)
Jepp, inredningen bygger jag själv! 8)
 
Langbein
Vi ska kanske ha vanliga dörrar istället, för barn kan klämma sig. Och att ingen ska glömma stänga var ett tips från en mamma.

Att bara börja med dörrar kanske är bra, för vi har redan hyllor men frun har dammnoja, fast jag haft haft det så länge.

Dörrar ska ju vara snygga att visa upp men ingen utom vi själva har därinne att göra, så det måste ju inte vara så snyggt, det ska jag föreslå:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.