Hej, alla!

Vi valde bort Skidstas kök och köpte ett kök från Ikea istället. Innan Skidsta kunde rita upp vårt hus var de väldigt noga med att vi skulle inkomma med köksritning. Detta gjorde vi och allting var frid och fröjd.


Nu, när jag ska börja montera upp köket märker jag att det saknas kortlingar, både i ytterväggen och i innerväggen. Det går ju inte att hänga upp tunga skåp i bara gipsskivan, så snickarna måste skära upp gipsen och sätta in kortlingar.

Nu till frågan. Vem ska betala för detta enligt er mening?

Ni förstår nog vilken åsikt jag själv har. För mig är det SJÄLVKLART att man kortlar för kök när man spikar ihop huset i fabriken, och att snickarna som moterar innerväggarna kortlar i dessa, där det behövs.

Hjälp mig
 
hörnu!

det lät ju mindre bra.. vi skall montera upp deras kök själva ... hmm
 
Se till att det kortlas! I ytterväggarna från fabriken och i innerväggarna av snickarna.
 
Eftersom ni kommit in med korrekta köksritningar till huslevetrantören i tid så anser jag att det är husleverantören som skall stå för hela kostnaden för de bortglömda förstärkningarna.
Enda sättet de kan komma undan ansvar är om de kan visa på ett papper där ni kommit överens om att förstärkningarna skulle utgå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.