Jag har en Jung knx-dali-brygga som jag försöker få igång. Om man trycker på manuella manöverknappen får man bc i displayen så den verkar leva men när jag trycker på knxprogesmmeeingsknappen händer ingenting. Ingen lampa tänds, den plockas inte upp av ets, ingenting.

Till historien hör också att knappen inte flexar någonting när man trycker. Tvärtom ser den intryckt ut hela tiden och framsidan av plasten är inte flush med omgivningen.

Gör jag någonting fel? Är knappen trasig? Någon med junggrejer som kan se om era programmeringsknappar känns stumma och buktar inåt?
 
  • KNX-DALI-brygga med manuella manöverknappen synlig och en skruvmejsel som justerar en intryckt programmeringsknapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
1. Har du läst klisterlappen .dvs är den externa spänningen på till gatewayen? Den har egen L och N plint.

2. Du skall känna ett "klick" när du trycker in knappen likt de flesta andra knx produkter.
Prova att bända bort plastflärpen och kolla under, alternativt byt ut den om du har nån garanti.

Knappen ser som du säger skadad ut.
 
E EyEr0n skrev:
1. Har du läst klisterlappen .dvs är den externa spänningen på till gatewayen? Den har egen L och N plint.

2. Du skall känna ett "klick" när du trycker in knappen likt de flesta andra knx produkter.
Prova att bända bort plastflärpen och kolla under, alternativt byt ut den om du har nån garanti.

Knappen ser som du säger skadad ut.
Den har vanlig 230 in (monterat av elektriker). Om det ska vara klick så är den definitivt defekt. Oklart hur det kan ha gått till då bara packats upp ur kartongen i samband med montering.
 
Har du matningen till Knx slingan på?
Annars testa att bända ut plastflärpen lite lätt, om inte det fungerar byt ut den.
 
Hojte Hojte skrev:
Har du matningen till Knx slingan på?
Annars testa att bända ut plastflärpen lite lätt, om inte det fungerar byt ut den.
Jag lyckades inte bända ut flärpen enkelt och vill inte göra åverkan på den innan jag uttömt möjligheten att få den bytt. Kontaktade säljaren så får vi se var vi landar.
 
Jag fick en ny och den fungerar som väntat. Tråkigt med saker som är trasiga redan vid leverans (även om det förstås förenklar garantiförfarandet jämfört med om det rasar senare).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.