Larmfråga. Har idag ett DSC power 832, trådat. 16 sektioner. Skulle gärna byta mot något mer modernt med IP-stöd, app, kameramöjlighet och övrigt enklare att interface:a mot. Är Siemens SPC det man ska ha? Vad behöver man byta, jag tänker att man kan återanvända nästan allt utom central och larmpaneler? Hur ser inköpslistan ut för att få det jag efterfrågar?

Förresten, hur vet man om det är 832 el 864 man har?
 
RilleRock
En av alla fördelar med trådbundet vid byte av system.

Du behöver endast följande :
1st 4320 ca
1st K420 eller K520 map
1st E652 expansionsenhet 8in/2ut
 
Tackar, om man vill ha ett antal fjärr:ar, stöd för det eller kräver det någon modul också? Hur är det med IP-interface?
 
RilleRock
ltfrebac ltfrebac skrev:
Tackar, om man vill ha ett antal fjärr:ar, stöd för det eller kräver det någon modul också? Hur är det med IP-interface?
Då får du köpa till SPCW110 för att ta emot trådlösa enheter.

Webgränssnittet är inbyggt i CA eller vad menar du?
 
Aha, CA kopplas upp med TP? Jag tänker på konfiguration och appstyrning. Hur är det med SMS, jag har idag en gsm-modul för uppringning vid larm.

Kabelinstallation, jag antar att i grunden så används samma antal kablar till magnetkontakt, PIR osv. Men hur är det med MAP? Hur många kablar till en MAP? Har varje MAP en zon man kan koppla in magnetkontakt eller PIR?
 
RilleRock
ltfrebac ltfrebac skrev:
Aha, CA kopplas upp med TP? Jag tänker på konfiguration och appstyrning. Hur är det med SMS, jag har idag en gsm-modul för uppringning vid larm.

Kabelinstallation, jag antar att i grunden så används samma antal kablar till magnetkontakt, PIR osv. Men hur är det med MAP? Hur många kablar till en MAP? Har varje MAP en zon man kan koppla in magnetkontakt eller PIR?
Yes, datakabel till CA.

Vill du ha sms får du köpa en gsm/gprs modul.
Annars funkar push gratis.

Samma antal trådar.
4 till map.
Nej ingen extra sektion i map.
Får Isåfall utnyttja en tråd i kabeln dit om det finns någon över och skarva i map.
 
Ok, intressant. Hur ser det ut med kameradelen då, hur funkar dessa? Är det speciella kameror eller funkar det med vilka IP-kameror som helst?
 
RilleRock
ltfrebac ltfrebac skrev:
Ok, intressant. Hur ser det ut med kameradelen då, hur funkar dessa? Är det speciella kameror eller funkar det med vilka IP-kameror som helst?
Sålänge du kan komma åt kommandosträngen till kameran för att hämta bild så kan den användas.
Då det är bilder som uppdateras som visas i appen.
Dock enklast med lite kändare fabrikat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.