Ni som byggt Älvsbyhus Ymer och har bilder på allt ni bara kan få fram, vänligen ge mig länkar till era bilder.

Är sanslöst nyfiken på allt jag se om detta hus.

Dela gärna med er om era erfarenheter kring detta hus också.
Är tacksam för alla tips och idéer jag kan få.
 
Hej !

Er sida hade jag hittat redan innan ;)
Gillade er fasad.

Vi bygger i Boden så putsad fasad har inte vi möjlighet att göra här.

Hur trivs ni i ert Ymer?
Har du några heta tips att tänka på om vi skulle välja det huset?
 
Hejsan Christer, 2 saker som vi gjort som vi kan tipsa om är: Flytta ut väggen till lilla toaletten så att den är jämnhöjd med stora toaletten. På så vis blir lilla toan djupare och du får ett fönster som bonus. På lilla toan ska vi ha dusch längst in. Den lilla "smutt" som är utanför lilla toan i originalskick är inte till nån större nytta då toadörren öppnas utåt. Detta fixade snickarna till oss. Nr 2 är: sätt en vindslucka i huset så slipper ni gå ut och gräva fram stegen och balansera på den med alla grejer som ska upp/ner på vinden. Vi har vår precis utanför dörren till stora toan. Även detta fixade snickarna till oss. Det var 2 små tips från oss i Skåne.

Hejs Stefan å Jenny
 
Tack för tipsen.

Jag antar att ni bott i ert hus ett tag nu.
Hur trivs ni då?

 
Hejsan, vi trivs jättebra, det stora köket är kanon. Kräftskiva med 15-16 personer är inga som helst problem. Vi har inga småttingar än men ska man ha svensk standard dvs 2,13 barn så är det egentligen ett sovrum för lite om man ska ha ett "kontor" också. Men det löser sig säkert. För övrigt inga konstigheter, kanonhus!

Hejs Stefan å Jenny
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.