Lägg in klickgolv i köket, det går att hitta billigt.
 
A Andy78 skrev:
Lägg in klickgolv i köket, det går att hitta billigt.
Golv är redan inköpt till hela lägenheten förutom vardagsrummet. Det blev ett lackat 3-stav fanergolv i ek, matchar parketten riktigt bra. :)

Förpackade lackade 3-stav fanergolv i ek ligger i ett bilbagage redo för transport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lackat 3-stav fanergolv i ek som matchar befintlig parkett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lackat 3-stav fanergolv i ek bredvid öppen förpackning, jämförs med befintligt parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lackat 3-stav fanergolv i ek under installation i ett rum med obrukta plankor till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
E Enannananna skrev:
Tänk på att Ikea-kök är djupare än de flesta andra köksmärken. Eftersom vanliga spisar är 60 cm kommer skåpen att gå lite längre ut än spisen om du inte väljer extra tjockt kakel (det ska gå ner en bit bakom spisen).
Tack för tipset, det är inget som jag har tänkt på tidigare så det ska undersökas. :)

//Fredrik
 
Dom har lite olika, men dom har även 61,6 djupa skåp.
 
Hej!

Igår fortsatte jag slipa och spackla väggar. Började också bryta upp golvet och blev klar i hallen.

Uppbrutet golv i en hall med brädor och verktyg, påbörjad renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hall med påbörjat arbete att ta bort laminatgolv, spackelhink och upprivna golvplankor syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lång korridor med borttaget golv och staplar av golvmaterial till vänster, renoveringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
Hej!

Spackling och slipning fortsätter.

Vägg med pågående spackling och slipning, träplankor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ommålad korridor med nyspacklade väggar och slipverktyg på golvet i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg med spackling under arbete i en byggnad, synliga spackelskikt och slipspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i rum med spacklade väggar, slipmaterial och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum under renovering med spacklade väggar och arbetsbord med verktyg och slipmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum under renovering med spacklade väggar redo för slipning, utsikt mot ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett rum under renovering med spacklade väggar, byggbråte och renoveringsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
A Andy78 skrev:
Jag tror du spräcker din budget om du ska ha helt nya vitvaror :(
Allt går om man villl:) när jag renoverade mitt kök här hemma. var min budget det samma. klara mig:) å då snåla inte jag in på varken köket,golvet, eller vitvarorna:=) men visst det var 100.000kr till ett kök bara inte något mer
 
Hej!

Idag var kompisen som är elektriker på plats och satte in en jordfelsbrytare till badrummet.

Elcentral med säkringar och en nyinstallerad jordfelsbrytare på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Under tiden som han grejade med det så gjorde jag iordning "salning" till badrumsdörren, nu ska det bara spacklas och målas innan fodren ska upp :)

Utomhusarbete med dörröppning i konstruktionsskede, förberedd för spackling och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett delvis öppet badrumsdörr i ett pågående renoveringsprojekt med synlig "salning".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
Hej!

Fick upp foder i badrummet så nu ska det bara målas sedan är det klart. Annars så har jag fortsatt med slipning och spackling.

Nyuppsatt foder runt en dörröppning i ett kaklat badrum med synlig dusch och takfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vy genom en öppen dörr till ett badrum med nyligen uppmonterade vita foder och en spegling av en man som fotograferar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107
  • Laddar…
Hej!

Slipning och spackling fortsätter, nu är allting klart förutom i förrådet som jag bestämde mig för att också göra iordning. Detta eftersom det är såpass stort så att det kan användas till något annat än just förråd, exempelvis kontor, barnrum, gästrum osv. Tyvärr var där enbart målat varav en betongvägg med mycket porer så det blir en hel del spackel :rofl:

Ett rum under renovering med spacklade väggar, arbetsverktyg på en pall och en elskåpsinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett rum under renovering med spacklade betongväggar och renoveringsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
Hej!

Har inga bilder från sist jag grejade eller idag men förrådet är färdigslipat och hela lägenheten är städat. Så idag var det dags för att påbörja målning av taket. 10 liter färg gick åt och jag har målat sovrummet, vardagsrummet och hallen. Nu vankas det snart nattjobb men imorgon hinner jag förhoppningsvis måla taken en gång till. :)

//Fredrik
 
Hej!

Idag blev det ingen målning men däremot lite andra inköp. Fick köpt mer färg till taket samt till väggarna i förrådet och klädkammaren.

Vad det gäller köket så ska kyl & frys behållas och idag fick jag köpt diskmaskin och spis med häll av samma märke, Electrolux :)

Ny vit Electrolux spis med keramikhäll utpackad på parkering bredvid en öppen baklucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny Electrolux diskmaskin på en handkärra, redo för installation i köket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
Hej!

Har målat taken i hall, sovrum samt vardagsrum en gång till, återstår att se om det räcker när det har torkat.

Nymålat tak i ett rum med fönster och ofärdiga väggar, ser vått ut vid torkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymålat vitt tak i en renoveringsmiljö med nakna väggar och synliga kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
Åsa Lund
I Isak90 skrev:
Hej!

Har målat taken i hall, sovrum samt vardagsrum en gång till, återstår att se om det räcker när det har torkat.

Räcker? Om det är gulfärgat av gammal tobaksrök kan du måla hur många gånger som helst, det gula kommer att tränga igenom till slut. Måste målas med Spärrfärg för att det ska bli bra.
 
nizzehult
Intressant tråd.
Vi har kollat på en trea på BV på ca 90 kvm i ett trähus som är ett dödsbo efter en äldre man som rökte flitigt. Det innebär att ALLT måste bort eller åtgärdas.
Planen är att även byta ut köket och alla garderober och så småningom renovera badrummet. Det går att använda idag och har plastmatta och duschkabin så där ligger en del pengar för våtrum ger vi oss inte på själva.
Det enda som är riktigt fint och som inte behöver åtgärdas är parkettgolvet i vardagsrummet.

Sen funderade vi faktiskt på att leja bort målningen, när det har rökts måste man kapsla in dyngan med speciell spärrfärg som är rätt dyr.
Först sliter man ut köket och garderoberna och då det då är helt tomt där är det snabbt att måla. Golven (plast förutom v-rum) behöver inte ens täckas då det ska in nya. För visst kan man lägga laminatgolv direkt på en (slät) plastmatta om man har foam under?

En bekant som är målare skulle kunna tänka sig att måla om tak, väggar och lister på sin fritid. Spackla först vid behov. Golvlister plockas bort men dom får han också lacka. Taklister målas på plats.
För det tänkte jag erbjuda honom 35' inkl materiel (han köper ut färg genom jobbet). Tar under 2 dagar säger han och det går ca 30-40l färg á 2'/burken. Rimligt?

Han fixar inga tapeter och blir det så gör vi det själva men ytskikten är så fräscha att det bara är att kladda dit.
Dörrbladen byts ut, kostnad 2'
Garderober, vitvaror och kök på IKEA och det sätter man in själv. Kostnad runt 75'
Golv läggs själv. Enkelt laminatgolv bör inte kosta mer än 5-6'
Lite kontakter och annat byts ut för runt 2'.
Det innebär ca 120' fast utan badrum. Om man skulle leja bort detta för 80' så landar man på 200' sammanlagt. Låter det rimligt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.