Rätt svar: 2. 4K

När jag håller på att bygga mitt smarta hem, allt genom telldus, Ikea trådfri m.m via Home Assistant, är jag på jakt efter en kamera som kan stilla mina behov.
Denna kamera kan ju trigga belysning, eller skicka pushnotiser beroende på tiden på dygnet. Den kan agera säkerhet, samt stilla min oro när barnen ska börja ta sig hem själva från skolan.
 
Svar: 4K

Skulle vara kul att vinna något nån gång.
Har aldrig vunnit något någonsin.
Vann dock en jätte stor choklad "ask" på grönan för 10-15 år sedan.
Nest Cam verkar grym!

Med vänlig hälsning, Micke
 
mickerehn
Svar: 2. 4K

Motivering: När jag är hemma finns det viss intelligens i huset som håller koll på saker och ting men så fort jag sticker till jobbet försvinner den intelligensen. Därför skulle en Nest Camera IQ kunna täcka upp med sin intelligens när jag inte är hemma - snacka om ett kompletterande radarpar! :D
 
Svar 2 4K
Bor på landet utan insyn och utan grannars vakande ögon. Lätt byte för tjuven om hen vill. Vore underbart med en Nest kamera för att kanske få ev- objudna gäster på bild åtminstone, när man inte är hemma och kan bevaka. Har katter o hundar som går lösta i huset och stör andra larm, så de är inte någon lösning för mig.
 
Svar: 2. 4K

Efter att nyligen haft inbrottsförsök där en av mina hundar blev misshandlad av inbrottstjuven och nu går på rehab behandling för sina skador önskar jag att jag tidigare gjort slag i saken och skaffat övervakningskameror i huset. Håller nu tummar för att bli den lyckliga vinnaren
 
Svar: 2

Med en busig hund som är hemma på dagarna så kunde vi gå in och kolla på honom. Med första barnet på väg så kunde vi flytta kameran till barnrummet när vi är hemma föra att ha koll på den lillen också. Håller tummarna!
 
2. 4k

När vi flyttar till nytt hus i december kommer vi ha en källardörr på baksidan som jag är mer än lovligt nojig över att någon ska bryta sig in genom. Med en kamera av denna sort kommer man kunna sova gott.
 
2
Äntligen en kamera som kan skilja på min katt och en inbrottstjuv!
 
Svar: 2 4K

Vore kul att filma våra nya invånare som flyttar in i fågelholken varje vår.
Vi brukar sitta och titta när de flyger ut och in för att mata fågelungarna.

Hälsningar Kristoffer
 
T
Svar 4K naturligtvis. Jag bör vinna den för jag har inte råd att köpa den och det skulle öka tryggheten för mig som bor i skogen.
 
T
4k är svaret och motivationen är enkel, lika enkel som jag är fattig och skulle inte ha råd att köpa den men den skulle öka min trygghet då jag bor i skogen.
 
2. 4k
Gillar mest smarta och högkvalitativa produkter. Vill kolla katten och ha koll på hemmet
 
Svar 2. 4k

Att ha koll på huset medan man är iväg är något jag länge funderat kring. Vi har ingen i närheten som kan hålla koll på huset åt oss. Det här skulle vara den perfekta lösningen.
 
Rätt svar är alternativ 2; 4K!

Motivering: Efter att ha kommit hem till två inbrott i huset under knappt ett års tid behövs trygghet. Det finns även två små barn i hushållet och med dessa i famnen vill jag inte stöta på någon inbrottstjuv. En tillförlitlig kamera med bra kvalitet skulle ge mig denna trygghet.
 
Rätt svar: 4K.

Motivering: Med kännedom om att villainbrotten i Sverige ökat med 53% (!) de senaste 20 åren i kombination med att vi alldeles nyligen blivit villaägare (yaay!) i en stad med på tok för många inbrott (bra bit över rikssnittet) har vi tittat på olika larmlösningar som visat sig kosta på tok för mycket. Med en Nest Cam IQ skulle vi i praktiken få en helt egen övervakningslösning, som dessutom bjuder på en rad andra mycket användbara funktioner!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.