En av katterna lyckades smita ut när jag satt i badet och nyfikna som dom är så ramlade han i. Detta ledde till en klo i plasten och punka som följd. Det följer med lagningslappar till poolen, men inget lim. Inte ens en rekommendation om vilket lim som är lämpligt att använda.

Ställer frågan här, vilket lim ska jag använda när jag lagar läckan, ett lim som håller säkert och inte smälter plasten (eller det plastliknande material som den är gjord av)

Tacksam för svar!!
 
H
Typ Toys r us har lagning till vanliga poolar.
Där finns lim
 
G
R realdexter skrev:
En av katterna lyckades smita ut när jag satt i badet och nyfikna som dom är så ramlade han i. Detta ledde till en klo i plasten och punka som följd. Det följer med lagningslappar till poolen, men inget lim. Inte ens en rekommendation om vilket lim som är lämpligt att använda.

Ställer frågan här, vilket lim ska jag använda när jag lagar läckan, ett lim som håller säkert och inte smälter plasten (eller det plastliknande material som den är gjord av)

Tacksam för svar!!
Har lagat både pooler och stora luftmadrasser med Tec7. Fungerar även bra med PL400 eller annat elastiskt montagelim. Mycket bättre än lappar och stelt lim.
 
G Grief skrev:
Har lagat både pooler och stora luftmadrasser med Tec7. Fungerar även bra med PL400 eller annat elastiskt montagelim. Mycket bättre än lappar och stelt lim.
Läser om Tec7:
"Tec7 fäster inte till polyeten eller liknande material, och många radonmembran är tillverkade av polyeten. Detta innebär att Tec7 inte kan användas tillsammans med detta material. Innan du använder Tec7 på membran av andra material, måste fackfolk alltid utföra tester och bedöma vidhäftningen."

Om PL400:
"Användningsområde Limning av- och mot board-, plywood-, trä-, spån-, gips- och glasfiberskivor. Skarvar i takrännor. Fäster utmärkt mot trä, galvaniserat stål, aluminium, plåt, kakel, styv PVC, eternit, betong, puts och sten. Ej lämplig för cellplast och "feta" plaster."

Låter som en bra idé, måste först kolla upp vad poolen är gjord i för material!
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Biltemas gummilagning fäster bra också, flexibelt och bra,
[länk]
Låter också som en bra idé, undrar om det fäster lika bra på den sortens plast som poolen är gjord av??
 
Har kollat specen för poolen, den är tillverkad av "Premium PVC vävnad". Vad tror ni om Tec7 och PL400 till det materialet?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.