Hej,

Tänkte sätta upp nät runt ena delen av huset som är på plint, det kan ju blåsa in löv och sådant, och jag har sett en snok som gärna hänger där inne.

Tips på något bra nät, hönsnät känns som det är för grova hål ..?

Bästa sättet att fästa fast det?

Mvh Johan
 
Här inget tips på nät, hönsnät fungerar nog helt ok. Ormar tar sig nog in om du inte har ett väldigt finmaskigt när ner i marken.

Annars tycker jag det är mkt snyggare att sätta brädor lite glest som en kjol. Funkar mot löv men inte snok☺
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Här inget tips på nät, hönsnät fungerar nog helt ok. Ormar tar sig nog in om du inte har ett väldigt finmaskigt när ner i marken.

Annars tycker jag det är mkt snyggare att sätta brädor lite glest som en kjol. Funkar mot löv men inte snok☺
Jo det kan ju fungera, men då förändras ju förutsättningarna för ventilationen avsevärt.

Fågelnät lär ju fungera mot ormar, men man hade gärna haft ett grövre nät typ i metall ..
 
Putsnät kan kanske vara något?
Fast jag skulle lämna några gluggar så att snoken kan ta sig ut och in, de käkar väl möss?
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
S johd01 skrev:
Jo det kan ju fungera, men då förändras ju förutsättningarna för ventilationen avsevärt.

Fågelnät lär ju fungera mot ormar, men man hade gärna haft ett grövre nät typ i metall ..
Ventilation får du gott om ändå med glesa brädor. Men det blir ett helt annat utseende än med nät
 
Lostmoose Lostmoose skrev:
Putsnät kan kanske vara något?
Fast jag skulle lämna några gluggar så att snoken kan ta sig ut och in, de käkar väl möss?
Jag vet inte faktiskt om jag såg en snok, huggorm eller en kopparödla. Jag försökte ta en bild men den blev sur för jag lyste på den. :D

Jovisst, men jag har två katter som t
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Ventilation får du gott om ändå med glesa brädor. Men det blir ett helt annat utseende än med nät
Sant. Har du någon bild för inspiration?
 
S stf01 skrev:
Hej,

Tänkte sätta upp nät runt ena delen av huset som är på plint, det kan ju blåsa in löv och sådant, och jag har sett en snok som gärna hänger där inne.

Tips på något bra nät, hönsnät känns som det är för grova hål ..?

Bästa sättet att fästa fast det?

Mvh Johan
Hej!
Så här 5 år efter dig sitter jag och funderar på samma sak. Dock med anledning att inte hundarna ska gräva där under men även löv.
Hur gjorde du?

/Jossan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.