Tävla om Nest Cams smartaste övervakningskamera

Nest Cam IQ övervakningskamera på bord bredvid nycklar och krukväxter.


Nest Labs har nyligen lanserat en rad nya övervakningskameror som precis kommit till den svenska marknaden. Nu kan du bli en av de första att få hem en sådan. Nest Cam IQ är företagets flaggskeppsprodukt - en smart övervakningskamera som kan skilja på människor och föremål. När den identifierat en oinbjuden gäst följer den sedan denna i rummet samtidigt som en varning skickas ut till dig. Det som spelas in håller full hd-kvalitet.

Totalt värde cirka: 3 700 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilken typ av sensor har Nest Cam IQ?


1. 720p
X. 1080p
2. 4K

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Nest Cam. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Nest Cam för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Tibb
  • Laddar…
Svar: 2. 4K

En övervakningskamera är ett bra alternativ till hemlarm, som inte alltid känns värt att installera i en lägenhet. Om kameran sedan kan berätta när barnen kommer hem och om de har gäster med sig till middagen underlättar det familjens planering.
 
2. 4K

Här hemma har vi diskuterar att anlita en städfirma som kommer och jagar bort dammråttor, skrubbar golvet under 1-åringens matplats och skyfflar ur sand och grus från hallen. Men jag och min fru har kört fast i beslutet eftersom en av oss känner osäkerhet inför att lämna ut nycklarna till någon främmande person när vi inte än hemma.

Kameran från Nest skulle kunna vara lösningen på vårt problem. Med Cam IQ skulle vi kunna följa arbetet på avstånd, och det skulle äntligen bli rent hemma och snyggt!
 
Svar: 2. (4K)

En smart kamera som komplement till det smarta huset, skulle underlätta och vara en spännande produkt att använda i ett hus där man sällan är ensam hemma :)
 
2. 4K

Jag skulle vilja ha kameran, dels för övervakning.
Men jag skulle också vilja placera den i vårt vardagsrum med utsikten mot vattnet.
Skulle då kunna drömma mig hem till soffan med en bok och lite irish coffee framför sjön när dagarna blir långa och mörka.
 
Svar 2) 4k

Eftersom vår lille katt triggar befintliga kamerors rörelsedetektor, så hade ju denna kameran passat oss perfekt, och kanske hade den lille krabaten kommit undan med lite bus då också...
 
Svar 2) 4K

Skulle vara kul att få testa om Nest kamera är mer smidig än de Netgear Arlo jag har nu. Högre upplösning och ett gigantiskt stort mjukvaruföretag bakom (Google) borde ju göra det hela till ett ännu bättre övervakningsystem - vore kanon att få prova hemma!
 
Svaret är 4 K.

Håller på att installerar ett Ip o sms larm o då vore en Nest kamera ett toppenbra komplement!
 
Svar: 2 4K

Finns det bara ett Wlan så kan man med en egen mobil hotspot (eller hotellets Wlan) ha koll på värdesakerna i rummet..Eller i sommarstugan....Eller förrådet..Eller i hemmet. Bor i Hyreshus så ett larm känns som overkill, men grannen har haft inbrott ,så en Nest kamera skulle absolut kännas som en trygghet
 
Mitt svar blir: 4K
Denna fina kamera är bra och beskyddande i allt ifrån stort till smått,
Vore prima i mitt sommarhus för att förhindra inbrott.
 
Svarsalternativ 2: 4 K

Skulle vara kul att veta vad katten hittar på när husse och matte är på jobbet.
 
Svarsalternativ 2: 4 K

Har ingen kamera.
 
  • Gilla
Höök
  • Laddar…
2) 4k

Skulle vara bra för att hålla koll på hunden när man inte är hemma.
Eller som övervakning i fritidshuset när man har tröttnat på att titta på hunden som ligger och sover.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävla om Nest Cams smartaste övervakningskamera

[bild]


Nest Labs har nyligen lanserat en rad nya övervakningskameror som precis kommit till den svenska marknaden. Nu kan du bli en av de första att få hem en sådan. Nest Cam IQ är företagets flaggskeppsprodukt - en smart övervakningskamera som kan skilja på människor och föremål. När den identifierat en oinbjuden gäst följer den sedan denna i rummet samtidigt som en varning skickas ut till dig. Det som spelas in håller full hd-kvalitet.

Totalt värde cirka: 3 700 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilken typ av sensor har Nest Cam IQ?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 720p
X. 1080p
2. 4K

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Nest Cam. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Nest Cam för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 2... 4k
Helt underbar precis en sån jag vill ha både som övervakning men även kunna se vad hunden har för sig under dem få timmarna hon är ensam hemma.. om hon vankar fram o tillbax eller hon vilar eller leker som en galen...så vår familj vill ha denna kamera jättemycket
 
Svar 2, 4K

Jag har alltid varit tveksam kring larm, det har känts krångligt och jobbigt.

Men efter att ha tillbringat förmiddagen med att städa upp efter slangande dieseltjuvar (de bröt sig inte in i huset som tur var) så har jag kommit till insikt om att husets inbrottsskydd måste förbättras.

Nest Cam IQ känns som ett smart och bra val för att enkelt och smidigt kunna känns sig tryggare mot inbrott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.